Shalom

Usch, har suttit i sedan halv två nu och pluggat Judendom, det är inte så skojigt. Jobbigt att komma ihåg allting med alla förbund, böcker, skrifter, bud och förbud. Fast det är iofs väldigt intressant också. Älskar att lära mig om religioner, det är viktigt. Som min lärare säger, det är viktigt att lära sig så man har respekt för alla religioner. Man behöver inte respektera, men man kan ha respekt. Ellerhur? Som sagt, mycket intressant och jag tror läraren jag har spelar in en roll i detta. För sättet han lär ut är dunder.

Iallafall, såhär kan man väll säga då, jobbigt att plugga men intressant pluggning, vissa delar. Fast svårt. Haha, helt konstigt?

Längtar till ikväll, då kommer min plutte hit och vi ska fira våra 4 månader tillsammans. Innan det ska jag kolla på Idol premiären, jag vet, men jag kan inte rå för det. Jag fastnar varje år, oavsett om jag vill det eller inte.


Kommentarer
Postat av: Paulie

Haha det var ju tvärt om, man behöver inte ha respekt, men man kan respektera andras religioner! ;)

2009-09-09 @ 20:00:33
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0