Mysigt

Måndag idag. Mysdag.
Även fast det är skitkallt ute och hösten börjar närma sig känns det mysigt. Idag var det mysigt.
Egentligen gillar jag faktiskt hösten, alla klara färger och den friska luften. Att ta långa höstpromenader är det mysigaste som finns. När man kommer hem, är kall om näsan och gör en kopp te och kryper under täcket. Visst, dagarna med regn, rusk och blåst är inte riktigt ika mysiga och ibland vill man bara skrika åt det äckliga vädret. Men ändå, stunder av mys finns också. Tänk er, en regning kväll, varm oboy och ostmackor en skön film och någon att mysa med. Man hör regnet smattra mot taket medan man ligger inne i värmen och myser.

Jo, jag tycker om hösten, det gör jag verkligen. Som idag, fik med Johanna, Serri, Selma och Paulina uteservering på Cafe 018. Latte, kedjerök och en massa babbel. Helmysigt. Vill ha flera sådana höstdagar. Blev mycket mysplanering och hoppas verkligen att det kommer bli av.

Vilket mys inlägg jag skrev, massa mysmys hela tiden. Men jag tycker hösten är det, så det så.
Mindre mys är mitt religionsprov, engelska uppgift, samuppgift och annat skolshit. Men, man får tänka positivt. På onsdag kommer baby hit. Det är min höjdpunkt. Torsdag blir det plugg med Selma, dans och sedan sova där, också mys.

Nej, nu ska jag sluta spinna på detta, kanske blir överdrivet?

Puss på er gullungar!


En bild från i vintras då den andra gruppen italianos var här. Mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0