Snö? ??

På riktigt? Är det verkligen snö ute? Först inatt skickade Nadia ett sms om att de va snö ute, haha jag trodde att det var ett skämt.
Sedan imorse precis när jag vaknade skickade Johanna också om att de va snö, så jag sprang ut och kollade genom fönstret, snö..
Vanligtvis brukar jag bli helt happy av första snön. Jag brukar skutta omkring i blandade småhopp och tänka "snart är julen här". Men, i oktober, mitten av oktober. Det känns lite för tidigt för snön. Jag menar hösten har ju knappt börjat än, jag vill ha mer regn & rusk och klaga på det. Mer soliga höstdagar med frisk luft och långa promenader. Inte snö nu. Okej i slutet eller i början av november då kan jag glädjas mer åt saken. Men nu? Jag är tveksam.
Visserligen tror jag att snön kommer vara borta imorgon, här i stan är den redan försvunnen. Men i lilla björkligne snöade det för fullt när jag gick till bussen.

Nähä, kanske blev lite för mycket snowtalk här? Jag ska återgå till min spaning efter info om kriget i Bosninen.

Puss.



De va väll roligt (?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0