SD = Dödsstraff ?

Egentligen måste jag fixa mig just nu, men läste tidningen nyss och fick lite damp-anfall.
En av Uppsalas kommunpolitiker och dessutom fullmäktigledamot, Sverigedemokraten Joakim Larsson. Han vill införa dödsstraff i Sverige. Jag menar? Halå? Wtf, hur kan man ens lägga fram en sådan motion? Motionen blev såklart nedröstad, 120-3 tror jag att det var. Men, så säger Joakim att han har pratat med många som vill rösta ja, men vågar inte i nuläget. Hallå? Fn bl.a. arbetar hårt att få bort dödsstraff i världen så sitter en människa, här i Sverige och menar att vi ska införa det. Va är det för jävla politik?
Alla de som menar att SD har en bra partipolitik kan man undra om det står rätt till i deras huvuden, jag tror inte det. Det som skrämmer mig är att jag tror SD kommer komma in i Riksdagen vi valet nästa år och jatg förstår verkligen inte hur man kan rösta på ett sådant parti. Nej usch, ingen bra start på dagen idag?

Kommentarer
Postat av: Joakim Larsson

Jo, serdu, jag anser att det finns goda argument för dödsstraffet. Du kan läsa dem på min blogg här:



http://jockelarsson.blogspot.com/2009/10/infor-arsmotet-visade-utskottets-och.html

2009-11-06 @ 18:18:01
URL: http://jockelarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0