Långt inlägg, men de borde läsas.

Jag som skrev ett inlägg om SD imorse, här kommer ett till. Jag läste nyss en artikel på aftonbladet som är en debattartikel skriven av Jimmie Åkersson, partiledare i SD.

"Muslimerna är vårat största utländska hot"

"Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."

Asså, menar denna människa allvar? Han generaliserar hela religionen och drar alla över en kant. Enligt Åkersson kommer muslimerna i Sverige kräva att vi tar bort den Svenska lagstiftningen och bara följer Sharialagarna. Han tror också att vi kommer ändra en massa regler för

Jag ser detta som hets mot folkgrupp. Att man ens kan säga att muslimer är vårt största hot sedan 2:a världskriget det är riktigt sjukt. Hets mot folkgrupp är var det är. Ingenting annat.
Som jag skrev i inlägget nedan kan jag inte förstå hur människor kan röstaet.  på detta parti, det är helsjukt. Om någon kan ge mig något bra argument varför vi borde rösta in SD i Riksdagen vore jag förvånad. Sjukt och det vore en skam om de röstades in. Är det sådaa människor vi vill ska sitta och bestämma? Nej. I Sverige har vi någonting som kallas för religionsfrihet, jag vill iallafall inte ha någon främligfientlighet i Sverige, vill du det?

Nej, jag blir så jävla förbannad. Sedan menar Åkersson också att :
"Att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverige, att svenska landsting skulle använda skattebetalarnas pengar till att skära av förhuden på fullt friska småpojkar, att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa och att muslimska män skulle vara mycket kraftigt överrepresenterade bland förövarna, att svenska badhus skulle införa separata badtider för män och kvinnor, att svenska kommuner skulle överväga införandet av könssegregerad simundervisning i skolorna, att frysdiskarna i våra livsmedelsbutiker skulle erbjuda ritualslaktat kött samtidigt som svenska förskolor slutar att servera fläskkött, att svenska skolor skulle införa nya lov för att fira avslutningen på Ramadan samtidigt som kyrkliga skolavslutningar förbjuds på fler och fler skolor och så vidare."


På riktigt detta är de mest sjuka jag har läst eller hört på länge. Menar denhär killen allvar? Man måste seriöst ha något fel att sitta och skriva en debatt artikel om detta. So what om vi skulle ha något mer lov för att fira Ramadan? Det är klart att man ska få fira sina högtider, men på riktigt? Tror han att vi skulle avskaffa våra egna skolavlsutningar och så vidare? I Sverige som är ett högutvecklat land borde man förstå att vi anpassar oss efter varandra. Alla är lika värda, alla ska få ha sin åsikt och tro på sin religion. Och om vi har en annan religion ska vi acceptera andras. Eller?!

Det som gör mig mest upprörd i citatet ovanför är "Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa och muslimska män skulle vara överrepresenterade bland föövarna". Menar människa allvar? Där igen, dra alla över en kant. Jag menar det är väll mins lika många svenska, kristna som våldtar. Där tror jag knappast att det är en överrepresentation av muslimska män. Asså nej, dumma, dumma människa. Jag blir så arg.

Om du vill läsa hela artikeln, kolla här : http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

Kommentarer
Postat av: Midia

BRAAAAAA adtt du skrev om det här!!

SD har typ gjort mig förbannad varje dag hela den här veckan.

Skriver om det i min blogg också!

Kram

2009-10-21 @ 13:24:55
URL: http://midias.devote.se
Postat av: SD

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2010919&BroadcastDate=&IsBlock=



Låt killen få svara på tal. 12 minuter in.

2009-10-21 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0