EUROVISION SEMI 1.

Gott folk!
Ikväll är det 1:a semifinalen i Eurovision yes, nu ska mitt utlägg om Eurovison komma. Sverige är med i denna semifinal och jag gissar att det inte blir en finalplats till vår kära operasångerska. Det var inte bättre av att hon typ har slumpat all pr och massa sådant. Det finns dessutom rätt mycket liknande, lite operadisko-ish faktiskt. Jag har sett alla "Inför eurovison" förutom en. Men har kollat låtarna lite ändå. Så hm, vilka tror jag kommer vidare idag då?

Först och främst Turkiet, japp en tjej med kurvor, visar magen och gör ett halvdant försök till magdans. Låten Düm Tek Tek är rätt intetsägande, rätt comersial och tralvänlig. Så Turkiet kommer alltid med, gör hon säkert i år igen.
Bidraget från Switzerland är helt okej, men tror kanske inte det funkar i esc tävlingen. Tyvärr. Samma Bosniens låt, jag förstår inte va de sjunge men den låter ändå bra på  något sätt.

Två helfloppar är Tjeckien och Belgien. Tjeckien har någon nisse som liknar Spaniens bidrag från förra året. Han springer runt i en superman-liknande dräkt och är helflummig. Men jag tror ändå han kommer vidare, bidraget heter "Ave Romale", länkar så ni kan se youtube klipp, http://www.youtube.com/watch?v=KHm5tG6IYwI. Det belgiska bidraget heter "Copy cat" Där en man ska likan Elvis och sjunger på ett sätt som jag tycker känns lite nedvärderande mot Elvis. Men som sagt, floppar som dessa 2 är nästan säkra att gå vidare i tävlingen.

Kommer inte ihåg de andra så bra. Rumäniens Balkan girls kanske går vidare pga tjej som sjunger att baltiska flickor gillar att festa, går väll hem i öst kanske? Vad vet jag. Mina favoriter är i semi 2, som är på torsdag tror jag. Det är ingen favvis här nu faktiskt. Så kommer med update kanske lite senare. Men som sagt, tror ej på final för Malena...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0