Lördag fm

Lördag morgon. Har hunnit med att lösa melodikrysset, läsa tidningen, äta frukost och borsta tänderna. Bra va? Klockan är bara halv tolv. Eftersom jag har spanat in tv-tablån och märkt att det bara går skit på dagen tänkte jag faktiskt hoppa ner i badkaret lite senare och unna mig lite efter den hårda veckan. Det låter väll bra? Skumm, tända ljus och ett varmt bad. Jag måste bara tigga skjuts till affären av några av mina snälla föräldrar så jag kanske kan köpa mig en skvallerblaska!

Förresten är jag jävligt upprörd. Min lillebror kom hem igår och skrek som ett jehu och föst blev jag irriterad. Sedan när jag kom ut så märker jag att hans läpp har blivit sprucken. Det visar sig att på deras jumpa lektion hade de kört en basket match. Och en kille hade först puttat ner Markus och sparkat honom, sedan hade han armbågat Markus ragt på läppen så att Markus typ bet sig själv eller någonting och det blev värsta såret, alltså skojar inte. Det är inte latch. Dessutom hade jumpa läraren kommit och inte ens sagt åt killen som gjort någonting. Till Markus sa hon "Nej, men det där måste sys", men sedan inte gjort någonting åt saken. Det gör min förbannad, ofta hon märker att han måste sys och sedan inte gör någonting. Inte ens hämtar skolsyster eller eller pratar med Markus efter och frågar hur han mår. Det där är fan upprörande, hon har ansvar. Jag ska ringa, och slå killen som gjorde det. Fan, dum i huvudet de små liven.

Nej, nu kände jag det blev för argsint. Kanske ska städa lite på rummet, ser ut som ett bombnedslag.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0