Gårdagen

Dagen igår då, jälvigt jobbig kan den summeras i, men även skoj och intressant. Fick testa på alla arbetsuppgifter och det var mycket bra. Rösträkningen tog ca 2 timmar. Det var faktiskt 60 % av alla i mitt valdistriktsom röstat, vilket jag tycker är oerhört bra. Röstningen i mitt valdistrikt stämmde ungefärligt med det slutgiltiga resultatet. Folkpartiet fick mest, efter det miljöpartiet och efter det socialdemokraterna.

Iallafal om ni inte redan visste tänket jag skriva enr hur många mandat alla fick,
Västerpartiet, 1.
Socialdemokraterna, 5.
Miljöpartiet, 2.
Centern, 1.
Folkpartiet, 3.
Kristdemokraterna, 1.
Mderaterna, 4.
Piratpartiet, 1.


Alltså ser ni, jag är rätt nöjd då mitt parti fick flest mandat. Även tycker jag det är roligt att piratpartiet kom in. Tycker också det är en lättnad att Sverige demokraterna ej kom in. Men det var nära, 3,3 % tror jag minsann att det var. Vilket ändå är mycket. Inte heller junilistan. De skrällde i förra valet med 3 mandat, men nu åkte de minsann ut. Tur!

Nej ni, måste göra mig i ordning har skola idag. Tänkte vara hemma först, men har ju en redovisning att göra, så icke sa nicke. Men ikväll blir det nog stupa tidigt i sängen iallafall. Kommer att vara rätt död tror jag!

-Det finns ingenting bättre! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0