6:e juni!

Grattis Sverige på Nationaldagen!!!

Idag är det alltså Sveriges Nationaldag, och det ska såklart traditionsfiras med min kära Johanna! Hon kommer nog hit om någon timme eller så. Vi ska göra lite skolarbete först, skriva om GMO i äkte Sverige-anda. Hejaheja. Nejdå, sedan ska vi göra oss i ordning, sätta på oss Sverige tröjorna och bege oss in mot staden. Där får vi strosa omkrign lite, sedan runt sju tiden ska vi bege oss mot O´learys. Vi ska nemligen heja fram Sverige till seger mot Danmark i VM-kvalest. Sverige måste vinna nu efter ett par stycken 0-0 matcher. Det är dags, och det vore väll skämmigt om vi inte vann mot danskarna? Nejnej, nu dessutom lär väl Zlatan vara på g när han vunnit skytteligan dessutom. Visst? Iallafall, O´learys med fotbolls match, kan man fira nationaldagen på ett bättre sätt? Nää, jag är tveksam alltså. Det ska bli riktigt trevligt iallafall...










Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
Din fana, högt den bragderika bära,
Din fana, högt den bragderika bära.


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.







Kommentarer
Postat av: Paula

HAHAH DANMARK DANMARK DANMARK ! Heja heja! :D

2009-06-08 @ 12:24:38
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0