Churchill, Roosevelt & Stalin... Bite me

Varför sitter jag här när jag ska sitta och plugga inför mitt prov jag har imorgon? Jo, det ska jag berätta... Jag skulle kolla upp på internet en snabbis om vietnamkriget och se lite mer info om det så jag har lite pejl. Men hittade inte så mycket, eller massa detaljer vilket jag inte vill ha, jag vill ha mer grundläggande. Får fråga pappa, han är ju militär och ska kunna sådant. Iallalfall tror jag jag kan det mesta. Har ju min fusklapp som jag jobbar på. Kommit till vietnamkriget så har ungefär 15 år till att skriva ner.

Idag var det skön, hade bara 2 lektioner så slutade 11.20. Men kunde inte åka hem eftersom jag hade mitt handlednings samtal om B-uppsatsen 12.55. Jag och Paul gick då och pluggade lite i bibblan, duktigt. Hade mitt samtal och det var skönt fick lite tips och idér. Har jag förresten sagt vad jag ska skriva om? Det blev iallafall att jag ska skriva om ätstörnigar och varför de har gått ner så mycket i åldern. Hur samhället har påverkat barn så de utvecklar ätstörningar fortare. Intressant va? Ska försöka ta kontakt med BUP och liknande.

Nej, tillbaka till krig, kriser, sovjet, USA och allt det andra...


Tänk om dessa tre herrar (Churchill, Roosevelt & Stalin) hade varit lite mer effektiva efter 2:a världskriget så kanske vi inte hade haft ett kallt krig och då hade jag sluppit detta... Tänk om....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0