allvarlig morgon

Det har varit en allvarlig morgon. Först när jag gick upp vid tio, tittade jag på "efter tio" med Malou och det handlade om trafficing. Hon intervjuade en tjej från ukraina som hade varit sexslav och det var skit sorligt. Hon hade inte kunnat åka hem och har inte träffat sina barn sedan 2001. Hon visste inte hur hon ksulle kunna komma tillbaka eftersom hon inte visste hur man skulle hantera papperna. Men hon pratade med sina barn en gång i veckan iallafall. Hemskt...
Sedan efter det intervjuade hon justitieministern, en kontaktperson för traffickingoffer och en utredare för trafficking. Det var intressan att höra. Och i Sverige finns det mellan 400-600 flickor som är sexslavar och utsatta för detta. Alltså, det finns en marknad även här i Sverige för detta. Det är så jävla äckligt.

Efter det hemska programmet tittade jag på filmen "Zozo". Som handlar om en liten pojke som bor i Libanon när det är krig. Dagen då han & hans familj ska åka till hans farmor & farfar i Sverige blir de bombade och Zozo är den ända som överlever. I filmen får man följa hans äventyr när han försöker komma till Sverige och när han kommit fram. Filmen var faktiskt bra...

Så, nu sitter jag här och slö-glor på Våra bästa år. Har skit ont i magen och anar att Berta är på väg. Eller, vet att hon är det. Mååendet är lika idag som igår. Jag har nog ingen feber. Men jag är skakig i hela kroppen och helt yr. Har iallafall ätit bättre idag så hoppas jag kan gå till frisören imorgon utan att ramla ihop.

Nej, nu ska jag inte tråka ut er mera, hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0