mååååååndag

Shit, va trött jag är!!!

Sitter just nu och skriver på min uppsats. Jag har börjat med att skiva om vad samhället kan göra för att bli av med smal-idealen som finns idag. Har skrivit kanske en tredjedels A4 så är på god väg. Skrev om Kulturministerns uttalande på Elle-galan om hur hon tyckte att alla modeller som finns ska ha ett BMI på minst 18, vilket är mycket bra. Sedan har jag börjat leta lite information om "BMI-lagen" som bl.a. använts i Madrid vid en fashion week, så modellerna blev hemskickade om de hade lägre BMI än 18. Det är ett bra initiativ. Om ni har tips på vad samhället kan göra för att motverka, så tipsa mig gärna.

Iallafall har det varit en rätt lugn dag annars. Vaknade upp med min älskling och vi snoozade en bra stund vilket resluterade i att vi fick springa till bussen, men vi hann med iallafall. Kom 20 min försent till min lektion, biologi breddning men det gjorde inte så mycket. Vi mikroskopade och det var skitskoj... Annars skolan gav inte mycket idag. Slutade tidigt, kom hem och har suttit här med uppsatsen sedan dess.

Mitt samjurdik prov blev framflyttat till förhoppningsvis nästa tisdag. Jag behöver verkligen dessa dagar till min uppsats.

Nej, nu ska jag fortsätta, though håller jag på att somna, men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0