Lördag eftermiddag.

Såja, nu har det gått lite tid av dagen och jag har faktiskt hunnit med att göra lite saker...
Typ precis efter förra inlägget så kom mamma och frågade om jag ville hänga med ut på en promenad och det känndes skönt, frisk luft kändes inte helt fel. Så jag mamma och pappa tog en runda runt sågen i det kalla, soliga vintervädret. Kom hem och var alldeles röd om kinder och näsa, känndes skönt.
När jag kom in igen kände jag att jag var i behov att göra någonting. Så jag fick ryck och bestämmde mig för att baka. Letade lite på internet efter någonting roligt, men bestämmde mig tillslut för att göra klassiska chokladmuffins. Så blev det också. Var skitlätta att göra och de blev skitgoda med. Inte sådär torra som muffins ofta blir när man bakar. De blev mjuka och saftiga plus att toppen blev lite kladdig sådär, så de var perfekt. Jag är nästa Leila bakar... "Madeleine bakar". Låter inte det mycket bättre? Det tycker jag...

Nej, va ska man  hitta på nudå? Kanske städa upp lite på rummet och ta sig en lång dusch, känns välbehövligt faktiskt. Hm, jag är taggad på att festa ikväll, men vafan de verkar vara helt dött? Eller jag som inte kollat runt ordentlige kanske. Iallafall så verkar det inte hända någonting festligt, så jag antar att kvällen kommer bestå av melodifestival, dregel framför EDM, ett glas vin, fnitter med mamma och klagan på svenska folket. Fyfan, låter ju som om jag är en gammal kärring?

Nej, sedan dagens leende måste komma ifrån min kära vän som jag fick sms av nio imorse, "Du är fin i håret". Haha, knäpp är människan, men ack så bra.

Fy tusan, nu ska jag ta en riktigt lång och varm dusch. Sedan fortsätta lyssna på James Morrison och Coldplay. Yes, måste ha dem i öronen hela tiden. Annars blir jag galen. Så bra, så bra och så himla bra.

(Hejja EMD igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0