Tisdag

Kom hem för en stund sedan, efter en inte alls så ansträngande skoldag. "Råkade" försova mig imorse och missade min historia, blä! Kom iallafall i tid till Svenskan där vi gör grupparbeten, jag Johanna, Johanna & Paula har om kroppsspråk och vi kom på en himla rolig idé. Vi bestämde oss för att spela in videofilm om kroppsspråk i vissa situationer, vilket blev himla bra & roligt!

Sitter just nu med en skål Nesqik med mjölk och ska ta tag i mitt religionsplugg, denna gång Buddhismen. Ni som följer min blogg regelbundet kanske tycker att vi ofta har prov i religion, det har vi också, kan jag lova. Under denna termin har vi haft 5 prov, detta är inräknat plus ett arbete om etik och morla. Jani, det känns som jag har religionsplugg varannan vecka. Det har varit så nu. Hur som stans är jag lite mer motiverad till Buddha än till Hinduismen. Idag ska jag lära mig allt om Theravada och Mahayana buddhister, roligt!

Back to the plugg!



Vet ni varför Buddha ibland avbildas tjock? Det vet jag. Buddha är även en epitet och han hette egentligen Siddharta Gautama

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0