Lite resumé av 2009

Tänkte försöka summera året lite!!

Januari
Fyllde 18 år och blev myndig. Gick även ut för 1:a gången med Annika. Hade roligt!

Februari
Skrev klart en riktig pain uppsats i Samhälle B om ätstörningar och media. Hade min 18års fest och den blev riktigt lyckad. Hade en underbar kväll! Spådde mig för 1:a gången. Vissa saker visade sig stämme, en hel del!

Mars
Torgny från Västervik kom och var lärare, våran soppgubbe i stugan. Lillebror fyllde 16. Var på Bounce med Johanna, en riktig upplevelse. Fick diagnos på mina magproblem efter en rad inte så roliga undersökningar. Italienarna kom och jag fick uppleva sällskapet av en väldigt egen person, Gianluca. Men hade så himla roligt.

April
Firade påsk i Västervik. Somvanligt helmys. Skrev en till uppsats om hur kvinnors ställning utvecklats genom åren. Jobbigt, men den blev bra. Sökte jobb på Donken, gick inte så bra, haha. Åkte till Milano <3

Maj
Hade en  underbar vecka i Milano, såg så mycket nya saker. Venedig, fotboll, Como. Även fast lite hinder kom så hade jag oerhört kul. Jag tog mod till mig att göra någonting jag hade velat göra i snart ett år. Den 8:e maj är ett datum som alltid kommer att vara viktigt. Fredagskväll, people, Adi räddade mig från ett taffsnade äckel. Vi dansade och det resulterade i en kyss som blev fler, och fler, och fler. Jag var överlycklig. Resten av maj fortsatte vi att bygga på vad som nu är världens bästa förhållande. Maj innehöll också annat. Bodde hos Johanna några dagar och Johanna fyllde även 18, vilket firades med bravader.

Juni
Kampanjade för SSU och var valförrätare på Europavalet. En dunder erfarenhet. Lillebror gick ut nian, jag vill fortfarande inte inse att han är stor. Hade dansuppvisning med en killer-dans. Firade midsommar i gsunda, kul kväll men slutade lite illa. Lyckades även få en pratstund med en gammal vän. Började jobba i Öregrund i hamnkorgen.

Juli
Jag jobbade 6 ggr i veckan, en ledig dag som jag ägnade åt pojkvänne och familj. Bodde i Gimo och slet arslet av mig helt enkelt. Sista dagen i denna månaden orkade inte min kropp, bröt ihop på jobbet och svimmade pga utmattning.

Augusti
Det blev inget mer jobb för mig. Den 8:e åkte jag till Turkiet. Hade en skön vecka med sol och bad. Fick uppleva hur det var att resa ensam och jag klarade det bra. Trots mitt kontrollbehov. Hade en sjukt skön utekväll med mamma. Så himla härligt. Jag och älskling åkte till Västervik. Vi spenderade 2 dagar ensamma i stugan. God mat, tända ljus, vacker utsikt och en himla massa kärlek. Pratade ut med en vän om saker som borde ha tagits tag i lång tid innan, allting löste sig och jag blev väldigt glad. Skolan började, 3: an och jag hade lite småpanik.

September
Språkrese reunion blev det. Så roligt att träffa alla underbara människor. Kulturnatten spenderades på framfickan i regnet. Svenska hollywood fruar började och jag fastnde. En till grupp italienare kom till Sverige och det var inte alls lika roligt. Annars hände inte så mycket.

Oktober
Projektarbetet började och jag, Johanna och Safi satte igång med viktväktarna och vår blogg www.duervaddueter.blogg.se . Åkte på båttur med italienskagruppen och andra härliga människor. Efter denna dag blev saker och ting annorlunda. Tacksam för att jag hade vänner och pojkvän som fanns där. Någonting försvann, och det känndes skönt.  Safsi fyllde 19 och firades. Även halloween party, min älskling var klart sexigast.

November
Avslutade någonting jag jobbat på i ett och ett halvt år. Kände mig stark och att jag har förändrats till någonting bättre. Firade ett halvår med Adi, en dag som var en av de bästa. Blev fristående hudvårdskonsult för Mary-kay. Vaccinerade mig mot svininfluensan och svimmade. Sprutor är ju inte min favorit. Firade Madelene och träffade alla andra. Hade en stor lättnad efter hennes kväll.

December
Var på Saco-mässan och blev ambivalent över val. Socionom eller Logoped???? Förberedde inför julen, bakade, julklappshandling osv. Hade min 1:a marykay klass, fick ihop en del. Hade min sista julavslutning, synd. Firade jul och min älsklin kom, poker och yatzy. Annandagen minisläktträff hos kusinerna. FIck träffa mina underbara småkusiner, Bo och Sveta efter 4 år. Fick också en stor överraskning om någonting som kan hände i påsk, vilket vore underbart.

Allt som allt har 2009 varit ett bra år. Såklart var jag med om både upp-och nedgångar, men detta har nog varit ett av de bästa åren på länge. Ser fram emot 2010 och allt som det innebär, främst studenten. Vuxenlivet börjar på riktigt i sommar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart och hur spådde du diig ?

2009-12-31 @ 19:19:00
Postat av: Jossan

Du får se till att åka till Västervik i sommar också, så kan vi ta och ses ;)<3

2010-01-12 @ 11:59:37
URL: http://jozefn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0