Jävla vuxenpanik

Ligger i sängen, har lite ont i huvudet och har en del ångest inför skolan.
Usch, jag har inte direkt förberett mig någonting för 3:an känns det som. Sommaren har gått så fort med jobb och allting, har inte ens hunnit fatta att skolan börjar imorgon. Det känns bara helsjukt. 3:an, mer press än någonsin känns det som. Vad ska man göra efteråt? Plugga? Jobba? Måste hitta ett jobb vid sidan av så jag kan tjäna pengar, hinna träna men ändå plugga mycket så betygen inte fuckas. Hur ska man hinna ha en fritid? Detta året kommer gå så fort, sedan står man där, har tagit studenten och man vet inte vad man ska göra. Jag måste erkänna att vuxenlivet skrämmer mig en aning. Jag vill egentligen inte bli vuxen. Att inte få studiebidrag längre, vart ska pengar komma ifrån? hur ska jag kunna flytta hemifrån och lämna tryggheten?
Okej, jag börjar spinna iväg lite väl mycket här kanske. Men det är verkligen inte långt kvar, mindre än ett år och jag vet inte vad jag ska göra än. Det bildas lite småpanik.
Medveten närvaro, leva i nuet, det är så jag ska tänka just nu. Ta en sak i tagen, varje dag för sig. Då kommer nog allting lösa sig. Inte älta saker i förväg. Så det så.

Nej, därför ska jag nu försöka fixa till mina ögonbryn, lägga fram kläder tills imorgon. Sedan lyssna lite på musik och försöka se fram emot imorgon. Efter skolan ska jag ju faktiskt vara med min älskling, vi ska nog fika, sedan mysa. Fredag äre utgång med mamma, så se upp allesammans på stan. Vi ska till O´Connors och käka pubmeny och dela en flarra vin. Mysigt.

Nej, gpnight

(Jävla konstigt inlägg, jag vet jag brukar spåra ibland...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0