Monday & härliga diskussioner!

Måndagen är över, och har ändå varit rätt chill, förrutom nu på kvällen då jag pluggat hela kursen kriminalteknik.

Skolan var latch, hade bara 3 lektioner. Fick reda på att matte nationella är flyttat till nästa onsdag = då är vi i Milano = inget nationellt. Så blev skit arg, det är 2:a gången de flýttar och nu måste de ge oss ett tillfälle när vi kommer tillbaka. För fan annars är det sjukt. Måste ju göra nationella, annars blir det kaos...

Efter skolan gick jag, Safi & Johanna ner på stan. Köpte glass & hamburgare och satte oss vid ån och hade det mysigt bara. Efter ett tag gick Safi så det blev bara jag och min fialotta kvar. Vi satt och snackade en stund och gick sedan för att träffa Gona en stund. Efter det satte vi oss på en SAND låda på Vaksala torg och lapade sol. Vi kom in på en del heta ämnen. Kanske tar upp det i ett eget blogginlägg om någon dag. Men vi har så jävla rött i det vi säger. iallafall, smarta är vi så det räcker och blir över. "Man byter ju fan bara kroppsvätskor", då kanske ni kan förstå vårat ämne? Vi får väll se om ni får ta del av våra smarta argumentationer senare...
Iallafall, tog fem bussen hem och lagade mat, köttfärssoppa typ med limetsatziki, de låter äckligt men är gott. Till det hade pappa köpt hem färsk foccacia, så de var gott. Sedan dess har jag suttit och besvart instuderingsfrågor i ett häfte på 8 sidor till mitt kriminaltekniksprov. Yes, de är åthelvete vill jag lova. Fingeravtryck, allt vad det innebär metoder och så, gifter, spektrofotometri, kromatografi, ja ni ser ju på orden liksom? Det är inte någonting man vill plugga till, det vill jag lova. Praktiken är jävligt rolig i kriminalteknik, men terin är fruktansvärd...

Just det, idag fick jag också reda på att min krigaruppsats i samhälle, kommer ni ihåg den? Arbetet om hur media påverkar flickor med skönhetsideal och ätstörningar och sådär? Iallafall, fick jag MVG på den efter allt slit. Är skit skit skit glad.

Nejnej, ska göra 9 uppgifter till som mär fett jobbiga. Sedan sängen kallar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0