Green tea.

Dagen spenderas hemma så tänkte att nu kanske jag äntligen har lite tid att blogga. Men dock vet jag inte om vad så detta inlägg kan bli något konstigt. Vi får väll se hur det blir...

Igår var det skofotografering i skolan, jag till min stora glädje (not) fick sitta ner. Gud så roligt, han satte de två kortaste i mitten och på sidorna om oss två korta sitter det två långa på vardera sidor, det kommer inte se bra ut. Det säger mitt estetiska sinne iallafall.
Efter fotograferingen gjorde vi grupparpetet i Samhälle B, vi håller på med mänskliga rättigheter och min grupp jobbar med könsstympning, internationellt och diskrimenering av homosexuella, internationellt. Vi har delat upp det så att jag & Paula jobbar med könsstympning. Det är så hemskt, jag vill inte skriva om det för kommer bli så upprörd, men det är verkligen sjukt äckligt...

När mamma kom hem på kvällen hade hon köpt med sig grönt te från en hälsokost butik. Vi läste i en tidning att grönt te är bra att dricka innan man ska sova för det är ner-stressande och lugnande. Det innehåller teanin som lindrar oro och ångst samt motverkar effekterna av stress. Det ökar också bildandet av "må-bra-ämnen" som serotonin och dopamin. Så hon hade alltså frågat en trevlig tjej i en hälsokost butik och hon rekomenderade ett te (kommer inte ihåg vad det hette) Men det innehöll fänkol och citronmeliss, citronmeliss är också väldigt bra för det är lugnande och har sömngivande egenskaper. Så jag testade det inann jag skulle sussa, och det hjälpte faktiskt. Det kändes som om en sten släpptes. Blev mycket, mycet lugnare och avslappnad så jag somnade nästan med en gång. Så det hjälpte. Dock sover jag ju dåligt annars, vaknar mycket och så p.g.a. dåliga drömmar. Men att jag kunde somna var heaven för mig...

Så det är ett tips till alla som har svårt att sova. Köp grönt the, helst i en hälsokost butik då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0