Fredagen

Gårdagen då...

Så igår klippte jag mig, det vart bra. Det är ingen förändring utan fräschade bara till det liksom. Efter klippning möt jag upp Johanna, vi planerade inför kvällen och det tog fest på schemat. Jag som inte hade några kläder med mig sprang runt i 100 år och letade efter någonting, det finns inga kläder... Iallafall hittade jag en svart tunika till slut (innan hade jag köpt en på Gina som jag sedan lämnade tillbaka). Så vid sex tog vi bussen hem till Niusha och där stötte vi på lite nya problem som vi fixade och allting löste sig. Vid åtta-tiden mötte vi upp Tania, första gången jag träffade damen men hon var mycket trevlig. Sedan åter till Niusha för att fixa till oss...
Kvart i tio tog vi bussen till Vaksala där pratayet var, i en grekisk-förenings-lokal. Vi kom dit och det var väll sådär med folk där men träffade också bl.a. Camille vilket var trevligt. Sedan var det massa annat folk där jag inte kände med var iallafall helt okej, humöret var på topp. Och somvanligt när man är på sitt gladaste humör dyker hickan upp, och vill aldrig försvinna... Men det hör till.

Vid kanske ett tiden (?) gick jag, Johanna & Niusha ner mot stan, träffade Yosef en stund. Sedan skulle vi vidare till Ekeby problemet var bara det att Niusha inte hade pengar till buss-biljett. Så vi gick helt enkelt och frågade några om tio kronor, och ja snälla människor finns det och vi fick "låna" tio kronor av en snäll kille.
Väl framme vid busshålls platsen så kom det fram en kille och började snacka. Han pratade om allt & ingenting och skulle tydligen också till Ekeby så vi tog samma buss. Det hände en riktigt rolig sak på bussen, vi pratade om fula namn så säger Niusha "Gertrud är det fulaste tjejnamnet", Så säger killen: "NEJ, INGRID ÄR DET FULASTE". Hahaha jag och Johanna började asgarva och fick ur oss att jag heter ju det i andra namn, snacka om pinsamt för honom. Men de va skoj ändå..

Väl i Ekeby kom Tania och en kille och mötte oss. Vi drog till en lägenhet där det var lite folk lagom sådär, satt och snackade och hade det trevligt. Klockan fyra kommer vi hem, vid fem somnar vi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0