Fasta!

Som ni kanske vet kan jag & Johanna få underliga ryck ibland och det har vi fått nu...

Idag 1 september infaller ju Ramadan och i åmed det betyder det att vissa muslimer fastar. Man får inte äta någonting mellan 04.00-20. Iallafall det här året. Sedan är det också massa andra saker, man får inte dricka, lägga nagellack eller ha någonting i munnen över huvud taget. Inte heller sexuella aktiviter etc.Så idag har jag, Safi & Johanna prata mycket om det och sådär.

Men för att komma till saken så fick jag och Johanna rycket när vi satt och väntade på bussen från dansen. Vi ska med börja fasta. Så det så, vi har bestämmt oss för att också börja med det. Vi ska bevisa att vi också kan fasta och vara duktiga. Så nu ni, vi ahr lagt schema och ska faktiskt upp halv fyra inatt, äta frukost och sedan lägga oss igen. Så ska vi inte äta eller dricka fören 20.00 imorgon kväll. Den ni, de trodde ni aldrig om fröknarna? Självklart kommer jag att uppdatera min kära blogg om detta så ni kan följa vår fasta. Dock har vi bara denhr vecka som prov-vecka. Om det går bra ska vi göra hela perioden, alltså hela månaden. Så vi får se hur det går...

Men nu blir det CSI. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0