Dagen efter...

Dagen dårå..

Johanna väckte mig åtta och mådde inte så bra, vi bestämmde oss för att åka tidigare till stan så vi skulle få lite frisk luft och sådära också. Så vi klädde på oss och gick ut till bussen. Det var skit kallt ute... Kom in till stan vid nio-tiden, gick till ICA och köpte iste/festis och två kärleksmums kvar. Riktigt toppen-efter-mat. Vi tog med vår picknick och satte oss på bänkarna i St:per och såg allmänt trötta och slita ut. Såg roliga människor och jättemånga söta ungar. Efter en stund kände jag att illa-mående känslan kom krypande och vi gick ut så jag skulle må lite bättre. Vi satte oss på trappen utanför Pressbyrån, den breddvid Wayne's coffe ni vet? Där satt vi, men luvorna uppdragna för det var så kallt ute. Haha, jag låg också med huvudet i Johannas knän och snart började vi märka alla blickar som drogs mot oss, vi fick också höra en del kommentarer så som "Poor ladys". Haha, alltså vi såg ut som fattiga uteliggare eller någonting. Det kom också fram folk och pratade med oss från ingenstans, en kvinna som frågade om jag mådde bra och babblade på och en man som pratade om att de afrikanska studenterna i Sverige gillar den "gröna vintern" men inte den "vita vintern". Heeelt... Dessutom fick jag återigen min hicka och då glodde folk ännu mer och gjorde grimarser åt oss. Visa lite hyffs folkens!

Elva bussen hem vart det iallafall och väl hemma tog vi oss duschar sedan däckade vi i min säng. När Johanna åkt hem har jag fått i mig en banan men mår så illa och huvudet värker så får inte i mig mera. Så blir det, viking på natten, viking på dag. Ellerhur? Nej, men resten av dagen blir det bara att ta det lugn, funderar på att ta mig en kopp kaffe ska se om jag får i mig det. Kvällen ska spenderas med Danny, alltså "Eurovision dance contest" där Danny Saucedo och Annette Carlsson ska representera Sverige. Heja dom!

Nej, nu orkar jag inte mer, hej Panodil och täcket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0