Nio rör-

Om man tänker efter är detta en väldigt konstig dag till att skriva i bloggen. Jag har egentligen inte den minsta ork alls, men jag känner för att skriva av mig idag. Bara så ni vet så kanske det inte är så muntert, nej kanske lite mörkt till å med. Eller... Jag vet inte, vet ingenting...

Idag iallafall så har det varit en jobbig dag. Knappt någon sömn i lördags ledde till trötthet igår. Dum som jag var satt jag uppe och tittade på I-robot och efter den var jag klar-vaken och kunde inte alls somna. Inte ens Anna Kåver kunde hjälpa mig denna gång. Så, vaknade 06.20 imorse efter någon timmes sömn. Gjorde dagliga morgon rutiner och sedan åkte jag och pappa in till Svartbäcken. Ja, jag har börjat en utredning med min mage som inte har bättrat sig än, var där i fredags men labbet var stängt. Hur som helst så kom vi dit till 08.00. Så fort man kliver innanför dörren och känner dendära speciell luften snurrar det till i mitt huvud och illa-måendet kommer som en blixt. Efter en halvtimme var det iallafall min tur och jag satte mig ner, sköterska kollade i datorn och uppmärksammade att det var en massa prover som skulle tas.
Skrivaren börjar skriva ut en massa papper och min pappa lägger kommentaren "En lapp för varje rör", jag tänkte att han skulle reta mig och drev (vilken han trodde han gjorde också) men sanningen var den att så var det på riktigt. Nio stora rör tog hon fram. Pappa upplysten henne om att jag svimmat tidigare så hon visste om det. Sköterskan var den snälla av de som jobbar i labbet, tur för mig. Det började rätt bra men efter ett tag svartnade det och vi var tvugna att avbryta. Hälten var klar... Jag fick lägga mig ner på golvet och vi fick flytta oss till ett undersökningsrum för att slutföra mitt blodprov. Denna gången stack hon mig i andra armen och det blev klart...
Huvaligen säger jag bara, klarade inte av skolan efter det och pappa skjutade hem mig..

Väl hem kommen satte jag mig i soffan med en marabou och läsk och tyckte synd om mig själv. Jävla blodsugare var sådana tankar som gick runt i mitt huvud. Eftersom jag var ensam hemma bestämmde jag mig för att göra lite övningar i mindfullness som är bra för just medvetande (nähä). De gick bra, det var skönt.

Annars idag är det italienska pluggande som har sysselsatt mig. Har också legat och tänkt på om jag ska bli typ en punkare eller någonting sådant för idag känner jag mig väldigt grå och svart.

Huvaligen usch dessa dryga saker. Jag stannar hemma imorgon också, order av mamma & pappa. Jag är tydligen väldigt blek, har lågt blodtryck och orkar inte..

Så ja shhhiiiter iii som vi skulle sagt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0