Kaffe+bröst=minus.

Jaa, i brist på annat att göra läste jag lite på aftonbladet och la märke till en konstig artikel. "Kaffe kan ge mindre bröst". Ja, det har tydligen gjorts en undersökning i hur kaffet påverkar bröstens storlek. Tydligen är det så att koffeinet hämmar celltillväxten och att kaffet påverkar kroppens hormontillsättning. Mycket underligt faktiskt om jag får säga vad jag tycker. Hur kommer man ens på att göra en sådan undersökning? Det har tillochmed skett en undersökning som publicerats i den brittiska facktidningen "Brittish Journal of Canser" där man har undersökt 270 friska kvinnor och där ser man tydligen ett starkt samband mella mycket kaffe och mindre bröst.

I artikeln i Aftonbladet står det också att kvinnor med större bröst och med många fler bröstkörtlar löper större risk än andra kvinnor att få bröstcancer. Men enligt en studie från Jernström så kan man minska risken för bröstcancer genom att dricka mer kaffe, minst tre koppar om dagen.

Jaa, är detta ett viktigt forskningsprojekt eller borde man satsa pengarna och tiden på anna forskning? Det tycker jag iallafall, jag tror inte att kaffe är lösningen på bröstcancer och jag ser heller inte vad syftet är med att man vill veta hur kaffe påverkar bröstens storlek. Nej, lägg pengarna och tiden på lite mer seriös forskning...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0