Valborg

Tänkte skriva ett intressant inlägg om hur min Valborg var. Så varsågoda!!

Dagen började med att jag & Johanna vaknade upp 07.45. Vi drog oss ett tag i sängen och efter det hjälpte Johanna mig att tvätta mitt hår. Efter det åt vi frukost. När vi ätit klart fixade vi oss iordning alltså smink och hår. När vi var fixade och klara gick vi ner och lyssnade på musik och hade lite av en drinkfrukost mycket mysigt. Klockan närmade sig kvart över tio så vi klädde på oss och vandrade mot bussen. Buss resan vart lite jobbig, vi vart lite illamående men klarade oss.
Väl inkommna till stan ville jag gå och köpa en klänning, för jag hade ingenting att ha på mig. Som tur var hittade jag en söt gullig klänning på Vero Moda med en gång. Så efter inköpet av den bytte jag om och sedan knallade vi ner till Stadsparken. Där träffade vi Modi och hans kompisar, vi satt och tog det lugnt ett tag. Träffade även Alexander en snabbis, det var roligt att träffa den gubben, var ett tag sedan. När vi suttit ett tag i parken kom Hawar med jordgubbar och en ros till Johanna. Gulligt!
Efter ett tag gick de hem så jag och Johanna vandrade in till stan för att möta Camille och Vanessa. Vi var alla hungriga så vi begav oss till Cupido. Det hände en liten rolig sak där, kan inte låta bli att skratta och bara tycka det är patetiskt. Vi går inte i 7:an längre. Våga stå upp för er själva och ha egna åsikter. Dessutom om du har något problem med mig så ge mig inte världens "kollasnettblicksommangjordeisjuan" utan gå fram och prata med mig istället, tack.
Hur som helst, vi ställde oss i kön efter det och stod där i typ en halvtimme. Men när vi kom fram var all kyckling slut och vi ville ju ha kyckling i vår sallad så vi vart skit arga och skulle få vänta i en halvtimme till. Så irriterad för att det inte fanns kyckling och på människors beteenden gick vi ut en stund. Gick sedan in igejn och började köa. Efter en till halvtimmes väntan fick vi äntligen vår sallad, denna gång med kyckling också.
Vi begav oss mot stadsparken igen och satte oss och åt, träffade även Jula & Sasha med. Skojigt.
När vi ätit klart gick jag och Johanna iväg för att träffa våran Paula. Hon och hennes vänner satt vid tennishallen, mycket trevliga var de iallfall, alltid roligt att träffa nytt folk. Vi satt där och mös när det kom förbi två stycken 22-åringar från Stockholm (värmland) riktigt trevliga var de iallafall.
Efter ett tag vid tennishallen drog vi oss alla in mot stadsparken igen, där träffade vi på flera av Paulas gamla vänner från valsätra, riktigt trevliga de också.
Efter någon timme i parken gick jag och Johanna in mot stan igen, åt en glass och träffade Kristoffer på bruger king. Sedan skulle damen Johanna åka hem ett tag så jag gick tillbaka till Paula och gänget. Vi satte oss på kebab house för att avnjuta en god kebab. Trevligt var det iallafall.
Efter maten begav vi oss till tennis hallen igen, satt där och mös. Johanna kom in till stan igen och gjorde oss sällskap. Vi gjorde inte mycket, bara hade det trevligt och "chillade med livet".
Vi gick in mot stan igen och där hände det saker. Vi kommer utanför Forum och där står det ett gäng fulla AIK-huliganer. De står och skriker hejjar-ramsor och helt plötsligt säger Markus "Vi är änglarna". Det skulle han inte gjort. En av AIK-killarna springer fram och slår Markus så att han ramlade ner på gatan. En annan kille kastade en ölburk i en annan killes ansikte. Vart skit chokad och tänkte "Det här kommer gå åt helvete". Men då hör man "POLIS, POLIS, STÄLL ER MOT VÄGGEN". Haha, det var några civilare som tog fast dom bråkiga huliganerna, skönt. Vem vet vad som skulle ha hänt annars?
Efter bråket var alla lite uppskakade men vi stod och pratade på och efter ett tag vart det bra stämming igen. Alla hade trevligt, iallafall jag.
Men efter ett tag försvann alla in på Max, men jag och Johanna vart utkastade. Vi träffade på en kompis som vi satt och pratade med ett tag. Fick även gratis fika av frälsningsarmén eller någonting sådant tror jag.
Kristoffer ringde sedan vid tio över tio tiden. Han hade sin första fylla och vi var bara tvugna att träffa honom. Han var ändå rätt skaplig för sin första fylla tycker jag...
När vi pratat med honom gick jag & Johanna för att träffa Adi ett tag. Det blev bara en snabbis för vi skulle åka hem.
Halv elva åkte vi hem. Det var ändå skönt att komma hem skapligt, för var trött efter en hel dag på stan.

Summa sumarium: Min valborg vart trevlig, en skön dag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Simon

Det var lite skämmigt när AIK huliganerna slog markus, eftersom man själv stod där som gnagare (x

2008-05-06 @ 19:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0