Skolkamp

Satans vilken varm och solig dag det varit idag. Hel toppen faktiskt. Idag var det ju skolkampen, så har varit på fyrishov hela dagen idag. Eller, dagen började i skolan för skulle ju fixa till arbetet. Sedan innan vi gick satt vi blåa och vita band runt armarna, målade blåa streck på kinderna och så lyckades vi få blå hårfärg i håret och på benen. Snyggt! Vi hade även målade hjärta på bröstet. Iallafall, invigningen var först, helt okej. Dom utlovade en snygg man som skulle dela ut priset senare under dagen (vilket visade sig vara helt osannt). Iallafall efteråt tittade vi på basketmatch men gick därefter ner mot fotbollsplanerna. Där satt vi och njöt av det fina vädret och hejade på Fyris. Fotboll, brännboll och dragkamp. Jag var faktiskt med på brännbollen ett tag, de gick oerhört bra för mig. Tror jag är den bästa kvinnliga brännbollspelaren ever. Satt som sagt sedan och bara umgick och hade det trevligt. Klockan 3 var det prisutdelning och Celsius kom som väntat etta. Efteråt kom Linné och Rosendahl och sist Fyris. Usch, vi som var så bra cheerleaders så kom vi sist. Nej, sjuttsingen också.

Nu är jag jättetrött och har ont i halsen. Jag ska ta mig en dusch och tvätta ur min blåa färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0