Mönster

Igår kom jag fram till någonting väldigt intressant med hjälp av en mycket erfaren människa...
Pratade om människor och berättade vad som hade hänt och hur jag kände inför det. Jag fick det förklarat för mig att mönster är någonting väldigt intressant och att folk som följer mänster gör allt för att inte bryta det. Det kan vara just detta som hände för ett tag sedan.

Mönstret var t.ex. att någon kanske alltid ställde upp när den andra mådde dåligt, fanns alltid där till hands oavsett. Uppoffrade mycket för den andres skull och satte den personen framför en själv. Personen stod alltid kvar och fixade allting. När personen i fråga kanske inte lyckades fixa allting så fick personen skit från den andra. Om man kanske ville göra andra saker, träffa nya människor och skaffa sig nya erfarenheter fick personen i fråga också all skit. Men trots allt detta stannade denna människa alltid kvar, utan att säga någonting om sina egna käslor eller åsikter. Teg om åsikter som man var rädd skulle såra, för den andres skull...
Detta var mönstret...
När till slut den sista droppen kom rann bägaren över och personen i fråga inte orkade tiga längre, orkade inte bli trampad på och orkade inte behandlas hur som helst och försökte då bryta detta mönstret. Personen började stå upp och träffa andra. Och konsekvenserna var förväntade... En massa skit... En massa elaka och helt obaserade kommentarer...

Nu förstår jag varför det kunde bli så. Den andra personen i fråga kunde inte tåla att mönstret bröts och försökte därför med all kraft få tillbaka mänstret som det var. När inte det gick så ville personen inte alls. Mönstret var viktigt och fick inte ändras en gnutta..

Detta tycker jag var en väldigt intressant förklaring jag fick och jag tycker att den kan stämma bra. Det känndes som om jag fick en klar bild för mig varför saker går som de går. Efter att disskuterat denna händelse kan jag kanske förstå lite mer.

Och ändå, efter jag förstod hur mönstret såg ut innan förstod jag också att det inte är min förlust...

Kommentarer
Postat av: Din älskling, Karin

Alltså, det undgår ingen vem du egentligen skriver om. Och om det inte var din förlust. Det vill säga, om detta absolut inte stör dig. Varför då ta upp det i ett onödigt detaljerat inlägg? Vi vet alla att det du säger inte är sant :)

2008-05-25 @ 14:07:26
URL: http://kungkakan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag ville bara tala om för dig också att inlägget inte ens handlade om den saken du tror. Du vet ingenting om mig eller mitt liv. Den dära saken är för onödig att ta upp en gång till. Det jag skrev om i detta inlägg handlar om en helt annan sak. Tänkte bara upplysa dig om det.

2008-05-25 @ 16:17:16
URL: http://mariaingridmadeleine.blogg.se/
Postat av: Adi

Haha, Karin. Du är verkligen retard, jag tycker synd om dig! :D

Vafuck bryr du dig för om vad Madde skriver när du inte har något med saken att göra? Föddes du snett eller?

Jävla schlajna, skämms du inte över dig? Fyfan, äckliga haura.

2008-05-25 @ 17:44:40
Postat av: Robert

Håller med adi där, jag tycker att du borde skämmas Karin, dra härifrån bara din inkompetenta människa!

2008-05-25 @ 17:50:23
Postat av: Alex

Haha! (Till..) ;)

2008-05-25 @ 18:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0