Kalkoner och Dima Bilan.

Även idag är det ett till grattis. Idag fyller nämligen min blogg 1 år! Jippie, grattis till min blogg också idag! Haha!

Dagen är fullspäckad. Efter skolan ska jag gå ner på stan med flickorna och födelsedags fika för Johanna. Det ska bli mysigt. Sedan måste jag åka hem och plugga lite till geografi-läxförhöret som vi har imorgon. Det är på "Marken vi lever av". Har inte riktigt förstått varför vi ska kunna det, de handlar om typ jordbruk och sådant tjaffs. Men iallafall...

Sedan klockan nio smäller det. Klockan 21.00 på svt 1 är det 1:a semifinalen i Eurovision song constest. Självklart ska man sitta klistrad framför semifinalen och titta på alla eventuella hot mot Charlotte. Okej, jag har redan sett alla bidragen men inte live. Så det ska bli spännande. Har några förhandsfavoriter, bl.a. tjejen från Armenien hon har en jättebra uptempo låt som man rycks med i. Dessutom har hon influenser som är typsika för just hennes hem land. Den andra favoriten är Rysslands Dima Bilan är en favorit. Han var också med i Eurovison för två eller tre år sedan tror jag också då det gick väldigt bra för honom. Han är en söt kille, men sången är väll sådära. Men det räcker för en finalplats. Norges Maria Hukaas är också en favorit. Hon sjunger riktigt bra och låten är också väldigt bra. Hoppas hon går långt, för den är verkligen riktigt bra.
Sedan har vi kalkonerna, det är riktigt tråkigt att festivalen håller på att förvandlas lite till en Cirkus. Titta bl.a. på Irlands bidrag "Dustin the turkey" där man springer runt utklädd som en kalkon och tror man är jätterolig. Jag menar, snälla? Sedan har vi också Estlands bidrag "Leto svet" där man sjunger på ett påhittat språk och jag vet inte vad. Några gammla gubber som går runt och tror också dom är jätteroliga. Sluta med det dära! Det är inte roligt. Dock tror jag att dessa två bidrag också kommer att komma med i finalen just p.g.a. att de är kalkonerna. Tråkigt, men sant...

Ja, det var mitt expert utlåtande. Får se hur det går och om jag prickade in någontint rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0