Helgsammannfattning

Kom just hem ifrån Safi och har inget bättre för mig så tänkte berätta lite om min dag igår & idag.

Lördag vaknade jag sju på morgonen och kunde abolut inte somna om. Men jag låg iallafall kvar tills typ nio för då kom alla andra upp så gick ner och åt frukost med dom. Vid tio gick jag ut för att ta åt mig uppgiften att rensa ogräs. Och ogräs blev rensat. Fyfan va jobbigt det var och jag var faktiskt väldigt stolt över mig själv att jag gjorde allting trots alla äckliga insekter. Jag hatar insekter, dom är skit äckliga. Haha, min grannar trodde säkert jag var helt dumm i huvudet när jag hoppade om kring på tomten. Iallafall, vid tre-tiden vart jag klar. Då hade jag alltså rensat från tio till tre med en halvtimmes paus. Då tycker jag att jag var duktig.
Vid tre kom mamma & pappa hem och hade med sig namnsdags fika. Så vi drack kaffe och åt cheesecake. Efter fikat duschade jag och fixade till mig. Vid halv sex kom Johanna hit. Vi gjorde oss i ordning klart och begav oss mot bussen som gick 18.55.
Vi kom in till stan och träffade Niusha, vi gick runt ett tag och begav oss sedan till stadsparken. Där satt vi och chillade ett tag, lyssnade på musik och hade det mysigt. Sedan kom 2 andra tjejer med som jag inte kommer ihåg vad dom heter. (Jag och namn går inte ihop). Petter hörde av sig efter ett tag och tyckte att vi skulle med på fest i Luthagen, vi bangade inte och begav oss mot staden för att möta han & sin flickvän. Vi träffade dem och begav oss till fyrisskolan där vi skulle träffa Petters kompisar. Vid fyris träffade vi lite folk och så gick vi mot Stabby. När vi väl kom fram dit så var det tydligen ingen idé för det var bråk så vi gick iväg istället. Jag & Johanna var fett sura eftersom vi ville festa så vi skulle cykla tillbaka till stan. Problemet var bara att vi inte hittade tillbaka, men som tur var frågade vi några tjejer och dom skulle med in till stan så vi följde efter dom.
När vi kom in till stan visste vi inte vad vi skulle göra. Vi ville åka till Gränby men trodde inte vi skulle hitta. Så istället pratade vi med Modi och bestämmde oss för att åka till Kvarntorget. Vi kunde inte vägen dit heller, som tur var kom det förbi några killar som började snacka med oss. Haha, dom trodde vi var 21 och ville att vi skulle följa med dom in på people. Men icke, dom beskrev vägen och vi cyklade vidare på våran rosa hoj.
Vi kom fram till Kvarntorget och träffade Modi & Hawar ett tag. Sedan gick dom igen. Då satt jag & Johanna och muppade oss ett tag. Sedan fick vi lite sällskap av några snälla pojkar.

Vid typ ett kom pappa och hämtade oss så kom vi hit hem och somnade gott!!

Söndag idag. Vaknade med Johanna imorse vid elva tiden. Vi låg och drog oss ett tag och sedan åkte hon hem vid 12. Då började slitjobbet igen och jag storstädade hela köket. Dödade mig själv med att gno riktigt ordentligen. Men rent och fint vart det iallafall. Vid typ tre åkte jag och mamma in till stan, vi skulle sola oss lite. Efter jag solat mötte jag Johanna, vi åkte ner på stan och tog bussen till Gottsunda. I Gottsunda träffade vi Safi & annat folk. Gjorde inte mycket, rökte vattenpipa och bara tog det lugnt.
Jag & Johanna tog bussen hem vid 20.40.

Det var praktiskt taget min helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0