V-day.

Okej, först en lite ursäkt om min otroligt dåliga uppdatering denna vecka. Men har helt ekelt inte varit på något blogghumör. Lovar att komma med en uppdatering om vad som hänt i veckan (inte så mycket, men ändå) lite senare. Just nu orkar jag inte. Håller på att skriva en reccension om boken "Låt den rätte komma in". Mycket bra bok och jag rekomenderar den till de som är intresserade.

Iallafall, orsaken till varför jag skulle blogga nu var att när jag kollade lite på aftonbladet såg jag att idag är det tydligen vagina dagen. Oh ja, ni läste rätt. Vaginan har en alldeles egen dag som man firar och den är idag, 29 mars. Så yay för vaginan alltså.
Vaginadagen uppkom i New York 1998. Vaginadage kallas även för V-day. Rörelsens mål är att uppmärksamma och stoppa våldet mot kvinnor i alla dess former. V-day hålls på ca: 3 400 platser i världen.
Så i stockholm idag kan gå till en muffverkstad. Där har de 100 avgjutna vaginor. Man kan där också skapa sin egna muff och gå på monologer om vaginor. Alltså, att man pratar och uppmärksammar vaginan. Rätt så häftigt dethär med V-day, ellerhur?


Kommentarer
Postat av: Adi

haha v-day =) coolt.

2008-03-29 @ 22:43:44
URL: http://adilaziale.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0