Sammanfattning.

Okej, tänkte köra en liten sammanfattning av påskhelgen.

Fredag, vaknade vid kanske nio-tiden av doften av den underbara portersteken mamma gjjorde. Mumms. Jag gick upp, åt frukost och sedan bar det av in till F16 och gymmet. Jag var så jävla trött och yr. Hade ingen färg på läpparna ens, men jag skulle promt träna så jag gaav det lite jäklar annama så gick det ändå. När jag kom hem sedan bakade jag en tryffeltårta. Den är jättelätt att göra med det tar lång tid, men väldigt god. Sedan satt jag bara och umgicks med mamma och pappa. Skönt att bara sitta och prata faktiskt (tro det eller ej). Samtidigt som vi satt där blandade pappa till världens goaste cosmopolitan, jag lovar er att den är mycket bättre än de man köper ute. Mumms! Efter en tags socialande så gick vi in till köket och började fixa till med maten. Jag gjorde sallad och fixade fram allting så det såg snyggt ut. Tillslut vart det äntligen mat, porterstek, pressad potatis och världens godaste sås. Jag kanske lägger upp lite ilder sedan på allting, okej? Till det blev det också Lindemans. Var skönt att känna att man bara kunde slappna av och sådär. Till efterätt åt vi min goda tryffeltårta med grädde och hallon. Gud va mycket mat man äter, men gott är det iallafall. Klockan åtta satt vi bänkade framför "Let's dance". Jag och mamma satt och irriterade oss på Karl-Petter (långben). Och röstade på Tina säkert 100 ggr. Efter "Let's dance" tittade vi på "Så ska det låta", det var jättebra programm. Anna Sahlin och Peter Johansso (som jag sett live i We Will Rock You i London) Var i ett lag, medans Androla var i andra. Det var för väl att Peters lag vann. Det var ett härligt program iallafall. Efter det utslagningen i "Let's dance" Och långben åkte ut. Yes, de var skönt. Haha, efter denna kväll med många skratt var jag en aning lullig i huvudet. Jävla mamma säger jag bara.

Lördag, vaknade bitti, klockan åtta. Låg och vred på mig för hade så jävla ont i magen. Men vid tio blev det uppgång till Melodikrysset. Krysset var rätt så svårt men vi klarade det iallafall. Efter krysset tog jjag mig tiden till att fixa iordning mina naglar, dom blev röda. Behövdes filas till ordentligt iallafall. Efter det fixade jag till mig bara och snart väntade påsklunchen. Det vart en god måltid med alla onyttigheter man kan tänkas. En och annan nubbe med pappa också. Iallafall, mätt och belåten var det kaffe-dags. Kaffe med resterna från tårtan igår smakade lika bra. Efter det var vi lite familjära och spelade "Cluedo" och "Yatzy". Det var ett jävla bra tag sedan man spelade Cluedo, visst? Men kul var det. Klockan tickade till fem och vi satte oss i soffan igen, jag och mamma med våra tetris på mobilen samt en god cosmopolitan idag igen. Många heta disskutioner blev det även denna dag. Framåt halv åtta tog vi oss en laxmacka och sedan gick en promenix med Morris. Humöret var inte det bästa måste jag lova. Väl inkommna hällde vi upp oss ett stort glas rött, satte oss i tv-soffan och glodde på "Sing a long" och "Extra Extra". Måste säga att det är härligt att bara vara hemma och ta det lugnt. Var så trött så orkade inte se klart på filmen som gick senare. Somnade vid kanske halv tolv.

Söndag, vaknade tio imorse ungefär kanske. Gick upp & gjorde mig frukost bestående av; Smoothie, tekaka & kaffe. (Hm, ska jag vara ärlig en liten chokladtårt-bit) Sedan har jag bara legat här i sängen. Dagen består av; Köring med pappa eller om det blir av, vädret ser inte ut att vara det bästa. Vägarna är ju inte plogade eller så. Iallafall ska jag träffa Adi sedan också (Eller oj, nu är jag en dålig vän?). Whatever, vi ska äta och mysa med varandra. Jag behöver någon som kramar mig som stöd. Ska bli skönt. Annars har inte dagen mer att erbjuda. Jag ska väll sitta och älta mina mat-intag jag gjort under helgen. Det är otroligt vad man äter mycket en sådanhär helg. Usch och fy och blä. Men imorgon är det måndag och vecka, då börjar vi om med  nyttigheter och träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0