Pulp Fiction!

Idag har faktiskt varit helt okej, trots det tråkiga vädret. Dagen började med att jag kom försent till engelska lektionen. Men whatever, jag hatar ändå min engelska lärare. Och vet ni? Hon hade blivit utvald till Sveriges bästa engelskalärare. Ursäkta, men min reaktion var typ "wtf" jag fattade ingenting. Ofta hon är Sveriges bästa engelskalärare? No way. Det tro jag inte. Nåja, torsdagens lektion vart iallafall inställd så slutar 12.40 då. Skönt!
På jumpan hade vi våra egna val, så jag, Johanna, Paula, Athena dansade. Vi flummade runt somvanligt och skojade oss.
Efter idrott, historia. Christer was back so det var skönt. Han berättade om sin tripp till Brasilien, han hade ju gift sig där och vi fick reda på att flickan han gift sig med hade han bara känt i sex månader (!). Iallafall, Christer är somvanligt slapp så vi tittade på film. Eller jag sov, jag var så jävla trött. Slutade 14.20..

Kom hem och gjorde inte mycket, tittade på torsdagens avsnitt av Private Practise med en kopp kaffe till. Sedan kom mamma hem så satt och pratade lite skit med henne. Jag var en aning irriterad och hon förstod. Skönt!
Åkte in till stan igen klockan sex och dansade disco. Vi bestämmde vårat tema (Vi har ju film-tema på dansuppvisningen) Vi valde iallafall "Pulp ficiton" och YES! Jag älskar den filmen. Så vi ska typ göra lite olika scener från den. T.ex. När Uma & John är i baren och twistar, så ska vi kopiera dansen därifrån och köra. Kommer bli skitcoolt. Sedan ska vi ta signaturlåten som finn i disco-version och köra den. Det kommer bli läckert. Så alla ni där ute, 17 maj i musikens hus. Be there.
Jag & Johanna snackade lite på bussen och sådära. Tur att jag har Johanna, hon är min solstråle!

Förresten, jag & Paula ingick oss i en pakt idag. Inget mera knäckebröd (Man får äta om man inte äter mat), inge mera kakor eller godis från kiosken. Ingen musli. Glömde jag någonting? Så, den pakten ska hållas. Måste hålla mig undan från godsaker iallafall eftersom jag har som mål att gå ner några kilon till.


Kommentarer
Postat av: Johanna

& du är min solstråle

2008-03-10 @ 21:53:42
URL: http://johannaamarklund.blogg.se
Postat av: Calle

Härligt att det är fler som tycker att Maria är dryg. :)

2008-03-11 @ 00:30:30
Postat av: Calle

Eller, inte härligt, jag menar att det är skönt att det är fler som tycker som jag :)

2008-03-11 @ 00:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0