Ge mig vår.

Seriöst Sverige, vad ska vi ta oss till med detta väder? Jag tycker att vi ska skicka ett hat-brev eller kanske ett hat-mail till väder guden. Är någon med mig? Vi kan ju skriva protestlistor så att vi inte behöver ha detta skitväder. Jag menar, det är fan i mitten av mars, då ska inte inte vara snö. Jävla äckel väder!
Jag vill ha värme, sol. Jag vill sitta ute på altanen och dricka kaffe och njuta av de första varma vår-dagarna. Jag vill att solen ska skina i mitt ansikte så jag får mina fräknar. Jag vill börja använda små söta sommar-skor. Jag vill färga mitt hår till ljusare. Jag vill ha ett par fula solgalsögon som inte alls passar mig. Jag vill sitta i stadsparken, äta frukt och umgås med alla vänner. Jag vill ta fram grillen och njuta av dendära första grillade fläskfilén. Jag vill kunna klaga på det varma vädret och klaga på min jävla pollen-allergi.

Ååh, väder guden. Hör min bön och snälla ge oss vår. Nu tack (!).

Kommentarer
Postat av: paula

jag är lätt på !!

2008-03-19 @ 12:51:01
URL: http://paulasimons.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0