Symphony

Vet ni vad? Nu har vi precis tittat på en kryssning inför sommaren. Den 22:a eller 23:e Juli bär det av med båten Silja Symphony till Helsingfors. Målet var ju egentligen Riga, men båten var så uffig & gammal och båten är ju ändå en stor del av resan. Så vi valde den här båte istället, mycket fräschare. Dessutom, den har en 140m lång shopping promenad, va säger ni om det? Alltså, båten värkar vara jättefin och trevlig. Många affärer alltså som ni kanske kan förstå och en massa olika restauranger. Fanns också en del olika clubbar man kunde gå på, så jag ska dra med mig lill-brorsan och skaka loss om nätterna. Alltså, det är en 40-timmars kryssning. Så man får ca 7 timmar i Helsingfors. Så ska kolla upp vad det finns att göra där, jag och mamma hittade ett ställe som heter Vinterträdgården där de hade en massa olika tropiska blommor och massa sådant, de låter lite roligt. Man har inte så stor lust att gå & kika i affärer i Finland, det är så jävla dyrt. Då vill man hellre göra någonting annat!
Så iallafall, de ska bli jätteroligt. Jag älskar att åka på kryssningar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0