Skolavslutning.

Skolavlsutningen igår var riktigt lyckad om jag får säga det så. Dagen började med att jag och Johanna åkte in till stan för att fixa presnterna till våra handledare. Blommor och sådant krafs. Efter det gick vi till aulan och träffade alla sötnosar. Vi fick sjunga och lyssna på tal. När den lilla cermonin var över gick vi till klass-rummen för att äta glass, mycket gott. Fick också reda på betygen i Svenska och Samhällskunskap. Efter ca en halvtimme fick vi reda på vilka klasser vi ska hamna i 2:an. Jag visste redan innan att jag skulle hamna i blandklassen Sp2c. Där är det, juridik, uniform och multimedia. Usch! Jag vill gå i A. Som tur är har jag Paula i min klass iallafall.

När de var slut åkte jag hem. Fick skjuts av pappa och lillebror som varit hos doktorn. Kom hem, bytte och om sådära. Sedan åkte jag in till stan igen med Johanna. Vi satte oss i stadsparken med picknick. Dit kom också; Paula, Dana, Rodi och så träffade vi fotbollspojkar där med. Så där satt vi några timmar och chillade. Efter en stund drog vi ner på staden. Jag och Paula var bl.a. små barn kissnödiga, skyrraråå.. Men sedan träffade vi Madde också och begav oss för att dricka det goda, ekologiska, bllliga kaffet på donken.. 

Vid sju åkte vi hem till Paula i sunnersta. Där skulle vi köpa någonting att grilla, det blev marshmallows (Stavning?), chips och choklad. Vilken middag va? Iallafall, sedan gick vi tillbaka till Paula, packade och fixade för att sedan dra oss mot Graneberg. Färdet dit togs med cyklar och var väldigt skojjig. Så när vi kom fram träffade vi lite folk vi kände och började umgås med alla som var där. En mycket trevlig kväll blev det iallafall. Allsång i massor och vackert var det. Vid tre-tiden kom vi tre partypinglor hem.

Tack för en trevlig kväll folkens!

(Bilder utlovas imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0