Nya tider folkens!

Seriöst nu. Den här dagen har det blivit alldeles för mycket av det goda. Jag måste serilst sluta över konsumera mat & godsaker. Usch. Idag har jag ätit jättemycket. Först idag sallad på panini (sallad är inte alltid nyttigt, inte denhär ialalfall). Sedan en frappe på Waynes med Johanna (Typ som en islatte fast mixad och med chokladsås & grädde). Sedan när man kom hem hade pappa gjort grillspett så det blev mycket sådant och tzatsiki. Sedan efteråt blev det choklad doppade jordgubbar. Min mage håller på att sprängas. Så nu har jag bestämmt mig. Från och med imorogn är det slut, imorgon ska jag börja men nytt. Ska sluta äta godis, kakor & annat sötsaker. Måste faktiskt skära ner på mjölkprodukter också och det är inte för någonting med detta att göra. Det är för laktosen, känner att när jag äter mat med för mycket grädde eller mjölk eller typ äter glass får jag skit ont i magen och den blir uppsvälld. Så nej, så ska jag börja motionera också, annars kan man inte gå ner i vikt. Så jag har tänkt att redan imorgon ska jag ta en sväng på motionscykeln! Sedan ska jag börja simma med Johanna och ut och gå med mamma. Ska även tvinga pappa att börja träna.
Okej, märks det vilken ångest jag har över dagens mat intag? Jag lovar, magen har vuxit de senaste veckorna plus att jag har gått upp något kilo. Nej, nu blir det ordning & reda!

Om ni undrar varför jag skriver allt detta i bloggen är de för att de peppar mig mera. Alltså, jag menar att nu när jag skrivit ner dessa saker så känns det som om jag lovat någon. Därför blir det lättare. Så det så!



Min & Johannas "nyttiga" frappe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0