Min båt-tur.

Nu är jag hemma från Silja Symphony. Är skit trött för har praktiskt taget inte sovit någonting dessa två nätter av en rad olika orsaker.

Tisdagen kom vi ombord på båten halv fyra, vi kollade in hytten och båten för att sedan gå ut på soldäck och stod där tills båten gick och fick se den fina skärgården. Vid fem hugget tog vi oss en rundtur i alla taxfree shopparna. I den affären med parymer & smmink kom en jättesnäll dam fram till mig som jobbae där. Hon började prata och ge en massa råd om hur man kan sminka sig runt ögonen för att få fram mina 2 olika färger. Så gav hon mig en gratis sminkning, alltså hon sminkade mig så det gröna i mina ögon kom fram, med lila och plommon. Så tisdagskvällen var jag grönögd. Efter sminkningen mötte jag och mamma upp pappa och Markus i en bar där vi åt nötter och drack gott. Efter en stund där gick vi till hytten och drack champange och fixade oss. Middagen 20.00 blev från buffén, maten var helt okej med det var kaos i kösystemet. Det var några japaner (inget illa menat mot japaner, okej) de var asjobbiga för att de trängde sig före hela tiden och en taffsade på mig. Usch, de hade inget hyffs... Efter mat & dricka gick vi till den lilla pubben däår det satt en trubadur och spelade. Vi är musik-familj så vi satte oss där och sjöng med. Det var jättekul för folket där var också dragiga så alla satt och sjön till gamla sköna klassiker. Vid tolv slutade han spela så vi gick vidare till nattklubben, satt där med en drink med det var helt dött så vi gick till "chill" som var som ett disco typ. Där stod jag och bror min och skakade ett tag. Vid tre tiden vart vi trötta och gick ner till hytten. Dock kunde jag inte somna alls...

Sju på onsdagsmorgonen gick vi upp (observera 7 finsk tid, 6 svensk tid). Gick till frukost buffén där det fanns mycket gott att välja på. Halv tio la vi till i Helsingfors, vi gick av båten och vandrade in mot staden. Vi lullade mest runt där, var i något varhuhus som var Finlands svar på NK ungefär, roligt. Efter vandring i stan gick vi tillbaka till båten vid tre-tiden typ. Vädret var fint så vi satte oss på soldäck för att sola lite och dricka gott. Fyra tiden gick jag & mamma till hytten för att fixa oss. Halv sex åt vi på en restaurang, jag åt fläskfilé, varmpotatissallad, gorgonzolasås och kaprisgrej. Skit gott var det. Efter maten gick vi lite mer i taxfree, köpte mig lite godis och en foundation. Klockan nio började våran kära trubadur spela igen och vi satte med där hela kvällen igen. Skit roligt var det. Tolv gick vi till nattklubben där jag och mamma dansade ett tag. Japp skoj. Pappa och jag slog på stort med en u-båt också. Haha, det var riktigt roligt. Vi var inte lika långvariga och gick hemmåt vid ett-tiden... Sov inte myckeet inatt heller...

Det var lite ev min resa.. Roligt att komma bort och älskar att vara på havet. Skulle kunna leva där, kanske ska bli en sjöjungfru?

Bilder utlovas vid senare tillfälle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0