Dagsutflykt.

Fredagen blev inte riktigt som väntat.
Imorse när vi vaknade så var det första vi hörde att Lasse Åbergs museeum blivit rånat, typiskt... Vad skulle vi göra nu? Vi kollade runt lite på internet och bestämmde oss för att besöka drottningholms slott (där kunga-familjen bor). Vi åkte iväg vid halv elva-elva tiden. Vägen dit var svår och vi åkte faktiskt vilse lite innan vi hamnade på rätt väg. Vi kom iallafall fram till slut.

Slottet var mycket trevligt, vi gick runt och tittade i alla salar och det var häftigt med alla coola målningar och dylikt. Också häftigt med allting annat. När vi besökt slottet klart gick vi en runda i "trädgården" som var typ hur stor som helst. Men den var jättefin, efter att gått ett bra tag kom vi fram till kinaslottet som också ligger på området. Där fanns ett litet fik där vi åt våfflor och kaffe. Efter det kollade vi in kinesiska slottet och därefter knallade vi tillbaka. Det var en mycket trevlig utflyckt får jag lov att säga.

På hemvägen stannade vi till och köpte en ny  kaffekokare. Det behövdes verkligen!
Nu sitter jag, mamma och pappa på altanen och bara myser med godis och god dricka. Det börjar bli lite småkuligt och dags att gå in snart..

Imorgon får vi främmande av Johan & Anna. De ska hälsa på efter ett år i Saudi Arabien, de ska ta med sig vattenpipa som de köpt där så det ser jag fram emot. En sak jag inte ser fram emot är att jag ska upp vid sju för att köra till Gränby vid halvåtta och sedan handla med pappa.. Oh yes...

Nej, nu räcker det.

Baaaaj!!!



drottningholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0