Kan någon förklara för mig?

Kom just på en sak som jag & Johanna pratade om i telefonen som jag sa att jag skulle skriva om här i min blogg.

Saken är den att om en tjej och en kille är tillsammans eller om dom har varit på g eller liknande och sedan bryter kan märkliga saker hända. Om killen skaffar en ny tjej inte så långt efteråt är det ingen som märker någonting, utan det är helt normalt. Men, om tjejen hittar en ny kille rätt så snart blir hon helt plötsligt en utnytjande slampa som är helt dumm i huvudet för att hon har hittat en ny kille så snabbt.
Hur kommer det sig?
Nej, jag förstår inte riktigt på mig såhär? Det är inte bara i ett sådant här läge där vi tjejer får skit med killarna klarar sig undan. Jag säger inte att det är såhär i alla fallen, det gör jag inte. Men väldigt ofta kan det bli såhär. Att killen är bara "cool" och får status om han skaffar en ny tjej fort. Men tjejen får bara en massa skit från allt & alla och ingen förstår hur hon kan vara så känslokall eller slampig.
Jag förstår inte, kan någon föklara för mig varför det är så?
Jag tycker iallafall att det är väldigt orättvist, men det är ju vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: Vetenskapsmannen

Rätt så snart...ja...
Är rätt lika faktiskt, men killarna får inte samma ryckte bara. Dom får mer rykten som att dom är äckel, otrogna idioter och liknande. Men tjejer snackar ju mer skit om varandra så därför hörs de så klart mer.
Men det har ju förstås alltid varit mer accepterat att killar leker runt mer än tjejer lite konstigt nog. Fast det ligger ju i våran natur, eftersom kvinnan är försiktig och försöker hitta en man som kan ge ett bra att friskt barn(modersinstinkter) och anses då vare en dålig moder av andra kvinnor. Och mannen lever för att befrukta och sprida människans levnad vidare och på så sätt accepteras mer.

Tror du om de?

2008-01-10 @ 02:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0