Helgen.

Fredag: Skolan slutade 09.30 vilket var väldigt skönt men känndes rätt så ovärt att man åkt dit från början. Men gick ner på stan och kostade på mig ett linne, en tunika och en ny BH. Johanna och jag åkte sedan hem och tittade på våra bästa år, badade och förberedde inför kvällen. Mublerade om lite i mitt rum med tanke på att 2 madrasser skulle få plats också. Klockan åtta bar det bänkat framför tv´n eftesom Let´s Dance började då. Det var riktigt roligt. Vid nio-tiden kom Christer och Niklas hit till mig och höll oss sällskap. Vi gjorde inte alls mycket, tittade klart på Let´s Dance och efter det slog vi på Titanic. Fast vi sov nog allihoppa i början av filmen men vaknade till i mitten. Fast det blev kanske inte så mycket titta av heller? Klockan drog sig mot sent och vi släckte ljuset. När ljuset väl var släkt tog det en stund innan vi somnade. Dålig humor kallas det.

Lördag: Vaknade av att Johanna och Niklas låg och pratade vid nio-tiden fick lite smått damp men lyckades ligga och hals sova till klockan vart elva. Väckte Crille så gick vi upp och åt frukost. Satt på mitt rum och tröckade tills Sören kom och hämtade oss. Då bar det av till mitt nyblivna 2:a hem, Östervåla. Jag och Crille satt och gjorde ingenting, sedan kom Niklas och vi tittade på "Hem till Midgård". Vi åt också och efter ett tag blev det kortspel, skitgubbe. Det var väldigt roligt, jag vänn nästan hela tiden över pojkarna, woho. Det var tänkt att vi skulle åka till Tärnsjö men både jag Crille hade ingen lust att åka dit eftersom det hade bara blivit en massa bråk och tjafs om vi åkt dit. Istället gick vi hem till Janne, hans fru, 2 katter & hunden. Där satt vi och hade det väldigt trevligt faktiskt. Dock vart det kanske lite för mycket av det goda vilket märktes när vi gick hem vid 03.30. Då mådde Madeleine inte så bra i skallen, men det vart bättre så fort jag och Crille gick och la oss. Vi hade det mysigt och somnade inte förrens 07.00 imorse...

Söndag: Vaknde upp vid 12.30 helt död. Vi gick upp och tittade lite på tv, muppade oss somvanligt. Spelade Yatzy och tur-gubben vann somvanligt. Vid 16.00 kom pappa och hämtade mig. Och på hemvägen upptäckte jag till min stora förtjusning att jag slutar 12.30 imorgon, jag vart överlycklig! Skulle egentligen ha gymmat med Johanna efter skolan men känner mig inte alls pigg och vill inte bli sjuk för jag missar så mycket i skolan då. Hur som helst ska jag snart ringa till min Bejbi och prata en stund för att sedan somna med högtalaren på och dig i andra änden. Väldigt mysigt. Längtar redan tills på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0