BLÄ!

Dåligt samvete, dåligt samvete. Söker ingen sympati så bara skit i dethär inlägget, okej.
Bläsch, har ätit lite godis och varför får man alltid så dåligt samvete efter det? Det känns ju som om att magen sväller upp som en jälva ballong plus att det känns som om man går upp 100 kg. Usch, jag vill verkligen gå ner i vikt....

Varför är samhället så jälvla utseendefixerat för? Varför ser man en anorektiskt smal tjej så fort man sätter på tv'n eller är nere på stan? Det är ju klart att man blir påverkad? Och dessutom i tidiningen varje dag står det om det senaste bantningsknepet "Gå ner 5 kilo på bara 3 veckor med nya supermetoden". Anna Skipper står och pekar med sitt finger i ett hörn. Jag menar, vart är allting på väg? Ätstörningarna hos unga flickor och pojkar ökar kraftigt. Usch, ens självförtroende sjunger till botten så fort man ser dendära "snygga" modellen på en reklamaffisch. Är hon ens snygg? Är det verkligen snygg att vara sådär smal och inte ha några kurvor? Visst, vissa säger det är snyggt med kvinnliga former, vi killar vill ha någonting att ta i. Men när allt kommer omkring, är det verkligen så? Och hur definerar man kurvor? Det kan också disskuteras. Kurvorna definerar man nog inte så som kurvor egentligen ska defineras. Som typ det finns ju de som är helt spikraka och inte har några alls. Steget därefter är de som är sjukt smala men man ser lite höfter pådom iallafall. Det är kurviga personer. Och de som ser ut som jag, breda höfter vad är då vi? Hur definerar man våra kroppar? Nej, sådant kan man skriva och disskutera om i evigheter. Men har jag inte någonstans här en poäng?
Nu menar jag inget illa åt dom som är jättesmala och är födda så. För vissa är liksom naturligt smala, så ta inte illa upp. Men det jag är trött på är alla jävla dessa människor som träna ihjäl sig och inte äter någonting bara för att bli smala och se "snygga" ut. DET ÄR INTE FINT! Enligt mig är det inte det, när man ser revbenen eller något annat ben sticka ut.
Thinspiration sucks.
Som sagt, att självförtroendet sjunker och sjunker för varje dag som går. För att vissa kan faktiskt inte hjälpa att bli påverkade av alla dessa smala modeller överallt. Eller hela denna veva om att gå ner i vikt och se smal och fräsch ut. Är inte bröd, ät inte pasta, ris eller potatis. Ät grönsaker. Blablabla. ORKAR INTE!

Jävla fucking skit värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0