Rättegång med rattfylleri...

Japp, juridik uppsatsen är fortfarande aktuell och jag tänkte bara lätta lite på hjärtat innan jag börjar skriva min analys om nödvärn...

Idag var första dagen i skolan på en vecka. Den var jobbig är helt trött och slut nu, tur att det bara är två dagar kvar och sedan lov (yaay). Iallfall så var juridik-klassen i tingsrätten idag, det var meningen att vi skulle se 2 rättegångar men den 1:a blev intställd så vi fick prata med dommaren i en trekvart typ först och det var ju bra. Sedan fick vi vara med i huvudförhandlingen där det handlade om olovlig körning och grov rattfylleri. Det konstiga var att den tilltalade var här ifrån björklinge och jag kände igen honom. En fullgubbe som inte alls tyckte han hade alkohol problem. Det var iallafall väldigt intressant och eftersom han vägrade kontraktvård blev straffet 1 månads fängelse.

Annars har dagen inte erbjudit mycket. Kul att få träffa alla klasskamrater, jag tror de saknat mig. Också lika roligt att flumma runt med Paula & Johanna.

Kom hem för snart en timme sedan och kvällen bjuder på juridikuppsatsen och film. Det går två riktigt gamla godingar ikväll, Titanic och Body guard. Så vilken av dem ska jag se är frågan? Spelar iofs ingen roll för kommer aldrig orka vara uppe så sent så jag hinner se klart. Självklart till detta ska jag ha en god kardemummabulle att avnjuta.

Nej, plugg var det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0