Julmysdag

Yes, första tillfället jag har att blogga sedan sist. Som jag berättat innan så är datorn ockuperad större delen av tiden jag spenderar hemma. Men pappa har lovat att fixa den bärbara under julen så förhoppningsvis blir det så och då får ni mer av mig, jippie!!!

Hur som haver...
I fredags var det skolavslutning, vi har våran i domkyrkan och det är rätt mysigt att vara i den stora kyrkan. När Stilla natt och Nu tändas tusen juleljus tog jag, Paula & Johanna i riktigt ordentligt. Sedan smällde jag och Paula av när en tjej spelade ett pianosolo som kommer ifrån Pearl Harbor... Efter skolan gick alla tjejer och Calle och Kristoffer och åt på Panini. Det var jättemysigt och mycket trevligt. Sedan efter maten följde jag med Paula hem. Resten av dagen spenderades där, vi var sega och flummade för det mesta runt i sängen och gjorde ingenting. Kvällen kom och hon lagade god laxpasta och det blev dreglande framför Pearl Harbor. Mycket skoj...

Lördag kom jag hem vid fyra tiden. Var tänkt att det skulle bli fest på kvällen men det blev inte av. Så istället blev det traditiomella julfilme Die Hard 2 mycket bra film...

Idag är en juldag. Jag ska hjälpa mamma med att göra Jansson. Jag ska pynta mitt rum och sätta upp julkrubban i vardagsrummet. Vi ska också ta fram julgranen och pynta den. Julmys het enkelt. Mot kvällningen kommer Johanna hit. Vi ska göra min kladdiga kladdkaka och sedan titta på Heartbreak hotel. också väldigt mysigt.

Så en mysig dag helt enkelt...
Nu ska jag borsta täderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0