Dagen före...

Tisdag idag och imorgon är det Julafton, mysigt. Tror faktiskt jag har kommit in i julstämmning i år. Förra året hade jag julstämmning noll faktiskt, ingen rolig jul alls förra året. Detta år känns det som om jag är i mer julstämmning, den gamla vanliga. Dagen har hjälpt till med stämmningen tror jag också...

Idag har jag städat mitt rum, vardagsrummet och toaletten. Gjorde så det ska bli fint inför imorgon. Efter städningen så tänkte jag vila lite så jag satte mig framför Sims 2. Jo, jag har blivit beroende av det spelet nu igen, töntigit men det är roligt. Iallafall så går tiden fort när man har roligt. Vid fyra tiden så började jag tänka på refrängen och gick ifrån datorn. Då var det inslags dags och det var ett jävla knep med julklapparna. Men de blev riktigt fina iallafall och det är huvudsaken, det är roligt att slå in klappar må jag säga. Mamma kom också hem och börjar göra revben, hennes är underbara. Det luktar skitgott i hela huset medan en julskiva med Frankie boy är på. Pappa håller just nu på att fixa den traditionella dan-före-jul middagen. Han har nämligen gjort julskinkan idag och det är självklart med en skinksmörgos till kvällsmaten. Till detta förstås lite risgrynsgröt, mums.

Så, ni kanske förstår varifrån min julkänsla kommer ifrån? Det ända som saknas är snön, men det är minusgrader iallafall, kan hoppas på lite snöfall under morgondage. Stay positive.

Pappa hade köpt någon samling glögg. Det är årssmakerna från 03-07 tror jag så det blir glöggprovning här hemma. Dessutom spelade vi in dendära Jeff-komikern som gör terrorist buktalar grejen så vi ska nog se på den ikväll. Plus att jag ska göra mina naglar...

Nu ner till skinksmörgos & gröt...

Imorgon är det julafton...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0