OS, fransk manikyr & skola

Tisdag idag och på torsdag börjar skolan igen. Undrar hur detta år kommer att bli, jag tycer att ettan gick jättefort och jag hoppas på att tvåan går lika fort. Dock tror jag det kommer bli rätt så mycket plugg fast i och för sig läser man lite roligare kurser i år också. Slängde ett öga på mitt nya schema också, märkte några bra saker att det är nya lärare i allting. Det betyer att jag slipper Maria, Christer och Rolf. Kommer dock sakna Anna, men förhoppningsvis kan jag få henne i samhällsjuridik. Iallafall så får vi se hur den nya klassen går, den har ju fått ett nytt namn MJU-Klassen (om man säger de så låter de som mjukglassen, haha). Varför den heter så är ju för det är multimedia, juridik och uniform. Så ja, tur att jag har Paula iallafall...

Idag har dagen ägnats åt att slöa. Igår köpte jag ett fransk manikyr set så har fixat naglarna med, de vart väll helt okej för att vara första gången man gör själv. Inte lika snyggt som om man skulle gå till en salong, men de duger. Annars har OS varit på hela dagen såklart. Kollat på intressant konstsim, lite kul faktiskt. Också på handbollen och tyvärr förlorade svenska tjejerna. Carolina Klüft gick också vidare från kvalet till final i längdhoppet. Just nu är det höjdfinal för herrar så sitter och hejar på Stefan Holm. Lite senare idag ska också Wissman springa semifinal. Haha, hur blev jag en sådan idrottsfantast? Aja, i brist på annat så...
Senare idag ska jag laga mat, lasagne blir det lätt att fixa när man köper lasagnette eller va de nu heter.

Just de, igår var jag faktiskt hos doktorn, Johanna följde med mig dit och de tackar och bockar jag för. Tack sötnos!

Så, nu åter till Stefan Holm och c.o. HEJJAHEJJAHEJJA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0