De två senaste dagarna

Sådära, bloggen har varit lite död men det har ju varit skola nu plus dans de två senaste dagarna. Men nu ska jag berätta lite för er som är intresserade..

Skolan går faktiskt bra, visst det är ju lite trögt nu i början med lektioner och sådär men de kommer bli bra tror jag. Dessutom märkte jag idag att vårt schema har blivit ännnu bättre. Ni får se bilder här under. Lediga fredagar, det tackar man ju inte nej till heller liksom. Jag är rätt så glad måste jag få tala om. Det har också varit roligt att kolla de nya kurserna jag tror Psykologi & Samhällsjuridik kommer bli favoriter. Det verkar vara intressant. Samhällskunskapen med, ska prata om USA-valet och internationella relationer. Det är lite intressant tycker jag iallafall...

Just nu är jag väldigt happy. För jag visste inte att vi inte hade matte på fredagar fören jag va på väg till bussen. Var helt trött & död idag så sms:a Erik och berättade att vi inte hade någon matte  alls. Så jag knallade hem och kollade nya schemat. Seriöst, jag är asglad. Jag vill inte vara skadeglad, men liksom vårat nya schema är bäst.

Så dansen då, helt underbart har det varit må jag säga. Speciellt i onsdags. Efter skolan träffades Jag, Paula, Johanna, Camille, Sasha & Joanna. Vi åkte tillsammans till DC's nya lokaler i Tunet. Där skulle de flesta av dem dansa med DC street school men vi fick vara med ändå lite och dansa.
Halv sju började öppet hus på riktigt. Då var det house, det var riktigt roligt, skön musik och skönt gung i dansen liksom. Det var assvårt men jättekul när man får in det. När kursen börjar på riktigt kommer det nog bli lättare för då går hon igenom alla grundsteg ordentlige. Musiken var ju också ett plus. Så nu ska vi träna på att "housa oss fram".
Efter house var det showjazz, som också var riktigt roligt, men svårt. Jag som är van vid street skulle plötsligt ha sträckta och inte flexade fötter och raka linjer och sådant. Men koreografin så oerhört cool, dansade till en låt från Chicago som  heter Roxie typ. Jättefrän var den, man spelar ju mycket på en roll och sådära.
Efter en timmer showjazz var det dags för Hype. Så himla rolig dans. Det är som sagt old-school hip-hop och om ni tänker typ Will Smith i Fresh prince in Belair så förstår ni lite. Btw så dansade vi just till den intro-låten. Det var riktigt coola steg och det var ett helt annat gung.
Så efter tre och en halv timmes dans förstår ni att vi var röda i ansiktet och svetten rann, men gud va roligt det var.

Igår var det såklart också dans, vi testade på Street N2 och Ragga/dancehall N2. Det var också riktigt roligt tycker jag iallafall haha. Vi dansade med Karin och det var äkta Karin steg vi gjorde med.

Idag känner jag av träningsverk i ben och rumpa. Är också stel i nacken p.g.a. slängandet med huvudet på raggan. Som tur är är jag ju ledig idag. Dock ska jag städa och lite sådant kul.. Imorgon kommer ju pappsen hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0