Undrade bara hur du menade, Karin?

Hm, jag fick en kommentar av signaturen "Karin" i mitt inlägg om skolan och utbildningen som jag inte riktigt förstod.

"Alltså, om du är så omogen att du själv tror på det du säger. Då är jag rädd att det är du som behöver en resurspedagog.Ta några lektioner i ämnet verklighet kanske? Du lever i en jävla bubbla, och där finns bara du, du, du.."

Så såg det ut och jag förstod inte riktigt vad hon menade med den kommentaren faktiskt. För du kan omöjligt säga att det inte behövs mer resurser i dagens skolor och förskolor? Det behövs verkligen. Och saken är den att jag vet mycket om dethär eftersom min mamma är just en specialpedagog och kan väldigt mycket om ämnet eftersom hon är utbildad till just specialpeagog. Så om du läser detta igen kan du väll förklara hur du menar med "att jag tror på det jag säger" för det jag skrev är bara fakta. Barn och ungdomar får inte alltid den hjälp de behöver i skolan idag. Det är ingen lögn för det står nämligen mycket om det i tidningar och annat. Man ser det också i praktiken.
Och detdär med att jag lever i en bubbla, det kan du inte veta eftersom du inte känner mig. Och det är klart att jag skriver om mig och mina åsikter i min blogg. Det vore väll konstigt annars? Det jag skriver handlar om mitt liv och om mina åsikter. Om du inte tycker om det så behlver du inte läsa.

Så, nu kanske vissa tror att jag inte klarar av att ta kritik, men dethär är ju inte riktigt kritik, det är ett påhopp. Och då ville jag bara skriva min sak. För jag förstod iallafall inte vad Karin menade. Är det någon annan som gör det?


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah nej bubbla på henne själv

2008-04-08 @ 13:13:18
Postat av: Din favorit, karin

Kritik finns i alla former, och alla har rätt att säga sitt. Men jag håller med om att det är ett påhopp. För du har fel. Väldigt fel! Ungdomar som är så smarta kan faktiskt ta sin utbildning på eget ansvar. Kurserna i skolan är utformade för att passa ALLA. Man blir inte trött av att jobba på en för låg nivå, snälla du. Resurser finns som en extra utväg när inte den vanliga hjälpen räcker. Personer som har det lätt för sig har inte rätt tll den hjälpen. Väx upp för fan.

2008-04-09 @ 11:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0