Secret.

På tal om pisitivt tänkande...

Idag när jag tittade på Oprah handalde det om någonting som heter "The secret". Jag förstod inte riktigt vad det var, men ungeför såhär så som jag uppfattade det.
Iallafall, det handlar mest om positivt tänkade. Det var en kvinna som hade skrivit denna boken "The secrets" och så påstod folk att denna boken har förändrat deras liv (Typiskt amerikaner?) Iallafall, tanken är den att man ska skriva en lista, göra en affisch eller någonting liknande och skriva ner saker man vill ha i sitt liv. Saker man saknar och vill ha. Om någonting går dåligt och man vill att det ska gå bra igen. Och för att få dessa saker ska man varje dag titta på den listan och tänka positivt hela tiden. Man ska tänka positivit om allting och om man gör det är det tyligen bara en tidsfråga innan man får det man vill ha.
T.ex. En kvinna hade startat en egen klinik, hon var psykolog. Efter ett tag gick hennes företag väldigt dåligt och det var nära att hon gick i konkurs. Då tipsade hennes syster om denhär boken. När hon läst den så blev alltid glasklart. Så varje kväll innan hon gick och la sig tänkte hon positivit och att dagen efter skulle hennes mail vara full av mail från patienter. Aah, så efter ett tag så vips hade hon fullbokat och var nästa överfull, allt detta tackvare denna metod. Och som om inte det var nog. Hennes man hade fått sparken, när han kom hem så var de tvugna att vara positivia så det firade det med en flaska vin. Sedan en tid tänkte de bara positivit och inom några veckor fick mannen ett nytt och bättre betalt jobb..

Vad tycker Ni om detta?
Jag tycker att det är fullständigt crap. Seriöst, ofta man får allting man vill ha om man bara tänker positivt? Inte en chans säger jag bara. Nej, absolut inte. Nej, förstår mig inte på sådantdär bara. Konstiga amerikander...

Kommentarer
Postat av: Alx

Sant, ganska mycket crap. Men teorin är ganska bra ändå, tänker man negativt om allt så känns allt skit. Men försöker man se de positiva i allt så blir man ju gladere som person och allt känns lättare. Enligt mig:)

2008-04-03 @ 23:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0