Politiker, jagvisst.

Vet ni? Jag ska bli politiker tror jag. Jag ska bli utbildningsminister har jag bestämmt mig för. För att det är verkligen kaos i systemet just nu. Alltså, både i förskolan, grundskola och gymnasium. De som behöver mer hjälp får inte den hjälp de behöver. De som är mer duktigare får heller ingen uppmärksamhet. Dom som kanske är lite smartare än de andra får sitta och jobba på en lägre nivå och på så vis kan bli skoltrött. Om man sitter och jobbar med saker man tycker är skitlätta och inte får någon utmaning tröttnar man tillslut. Så man ska ju inte bara lägga uppmärksamheten på den barn/ungdomar som har problem utan uppmärksamhet ska också ges till de som jobbar i en för låg nivå.

Det finns inte tillräckligt mycket hjälp i dagens samhälle för utbildningen. Egentligen borde kommunerna ge mer pengar till förskola och skola för att sätta in mer specialpedagoger och resurspedagoger. Skolorna behöver mer hjälp.
Ni har väll alla hört talas om regeringens nya förslag om att det ska komma till ett 10:e år i grundskolan för de elever som inte klarar av att få godkänt? Det ska inte behövas, de är ett stort slöseri med pengar. Om man istället lägger pengarna på att ta in just specialpedagoger eller resurspedagoger så får eleverna mer hjälp och då slippter de får IG i betyg och på så sätt kan de ju gå i gymnasieskolan.

Så, iallafall ska jag bli utbildningsminister så ni vet det. Fast jag vet inte riktigt vilket parti jag ska tillhöra. Jag funderar på att gå med i Feministiska partiet. Haha, då jävlar. Jag kommer ta hela regeringen med storm kan jag lova. Watch out, here I come.

Kommentarer
Postat av: Alx

Hello Gudrun Schyman.
Tycker då verkligen inte att de där stämmer in på gymnasiumet..
Vill man visa bättre ifrån sig så finns alltid den chansen utan problem. Och har man svårt finns de hjälp för de med. Håller dock med om att dom borde sätta in mer hjälp i grundskolan efter nya förslaget.

2008-04-03 @ 10:19:31
Postat av: Adi

hahaha söt älskling :D

2008-04-03 @ 13:42:34
URL: http://adilaziale.blogg.se
Postat av: Karin

Alltså, om du är så omogen att du själv tror på det du säger. Då är jag rädd att det är du som behöver en resurspedagog. Ta några lektioner i ämnet verklighet kanske? Du lever i en jävla bubbla, och där finns bara du, du, du..

2008-04-08 @ 11:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0