Jobbig dag.

1: a dagen i skolan idag. Sjukt jobbigt faktiskt om jag ska vara ärlig. Ville verkligen inte åka, men man måste ta itu med sina problem. Fick lite småpanik i bussen eftersom det kom en massa dagis-barn på och skrek. Jag ville försvinna. När jag kom fram köpte jag min lunch på statoil, en drickyoughurt. Yum.
Första lektionen hade vi engelska. Var en rätt så skön lektion. Marias "syster" från australien och hennes man var och hälsade på. De berättade en massa om Australien och det var helt okej. Efter engelskan var det lunch, youghurt. Sedan tog vi oss mot idrotten, jag skulle inte vara med. Orkar inte. Men det var fotboll och Johanna och Safi hade inte några skor. Så vi fick gå på promenad istället. Vi skulle gå till Fyrisfjärden och ta redan på om helgens bedminton match. Hon trodde hon var smart när hon skickade ut oss på det uppdraget. Men vi var smartare, internet kallas det. Haha, så vår promenad var till kiosken och tillbaka. Sedan kära Bengt. Gick tillbaka när det var tio minuter kvar och berättade och Gunnel imponerades stort av våran promenix. Haha. Nej, sedan såg vi Paula strutta runt med pompom's. Gunnel hade kommit på en idé att hon ville att vi skulle vara cheer leaders på skolkampen i maj. Självklart dansanta som vi är sa vi visst. Så det är bara sätta ihop en snygg cheer koreografi på en månad. Oh yes, vi ska göra hopp & grejer. Så watch out.
Efter idrotten hade vi histora med Christer. Jag tror han hade saknat mig lite, ellerhur? Han babblade på somvanligt ett tag sedan fick vi världens tjockaste texthäfte om franska revulutionen. Gud så roligt det var måste jag erkänna (smått ironisk). Kände också att jag var helt slut på historian, huvudet var inte med och rummet snurrade. När historian slutade hastade jag & Johanna iväg till bussen, en motionssträcka. Åkte hem och var alldeles färdig. Första dagen tog knäcken på mig. Helt slut...

Iallafall tog jag bussen in till stan och kom in vid sex-hugget. Skulle vänta på min kära vän Johanna för hennes buss var sen. Så jag stod mot väggen till City mail och vad händer? Jo, en biljävel kör skitfort och jättenära trotoaren där det råkar vara en stor vattenpöl. Han kör rakt i vattenpölen och jag blir dränkt. Seriöst, vatten skvätte over hela mig. Byxor, jacka, väska, hår & ansikte vart dyngsur. Just my luck. Biljävel.  Johanna fick sig iallafall ett gott skratt när hon kom med bussen. Hon skadegjädjades åt mig oc det var inte snällt (dumma dig). Blöt och torr gick vi iallafall till dansen. Det var kul, jag lärde mig de nya stegen och vi satte ihop allting. Jag och Johanna gjorde också anspråk på att få vara de två "huvudpersonerna" i början. Vilken ska föreställa Uma Thurman & John Travolta när dom är på twisttävlingen. Så ska vi stå och twista i början och sedan ska alla andra komma in efter ett tag. Men vi ville vara dom. Åsa sa att vi skulle lotta, men vi ska ge alla andra mördarblickar så vi får det. Muahahahha.

Nu ikväll är jag död. På riktigt. Det blir nog bara en halvdag för mig imorgon tror jag. Orkar nog inte mer.

Nu ska jag göra mig iordning och sedan titta på Lilla Al Fadjii!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: johanna

HAHAHAHAAHAHAHHA de var så jävla kul ! DU VA GENOMBLÖT !

2008-04-15 @ 10:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0