Disskutioner med respekt.

Alla har olika åsikter, sedan får man respektera den andres åsikt även fast man inte håller med. Man måste kuna föra en disskution utan att bli otrevlig på något sätt. Bådda parter måste få uttrycka sina känslor och åsikter utan att det ska komma en massa hårda ord emellan. Jag menar, man måste kunna disskutera saker och uttrycka sina åsikter utan att man ska få en massa glåpord på sig. Disskera saker är någonting man måste kunna göra i livet, det kommer man göra ofta. Och jag tror inte att det kommer gå bra om man börjar bli otrevlig eller så. Jag tror på att man får redogöra för sin sak, alltså uttrycka sin åsikt. Lyssna till vad den andra har att säga och kanske komma med motargument. Men bara för att man kommer med ett motargument behöver man inte bli speciellt otrevlig eller så. Man får tala för sin sak och sedan respektera den andres åsikt. För om man inte gör det och blir helt fanatsik eller upprörd kommer det ju bara att gå ännu sämre och tillslut tar folk en inte på allvar.

Så jag menar iallafall att man måste kunna respektera varandras åsikter och alla får tycka som det vill. Yttrandefrihetsgrundlagen bevisar detta, det är bara att läsa den så står allt där i. Man får uttrycka sin egna åsikt bara du inte kränker någon.

Jag har också mycket väl bllivit upprörd i disskutioner och slängt elaka ord, det har jag. Men jag har insett nu att det inte leder någonvart. Man kan prata och disskutera på en nivå utan att behöva bli upprörd. Man måste helt enkelt lära sig att respektera den andres åsikt, hur fel man än tycker den andra har. Alla har sin rätt att tycka vad de vill och så är det.

Så avslutningsvis vill jag bara säga att jag vill inte ha några elaka ord på mig bara för att jag försökt diskutera en sak som ligger mig varm om hjärtat. Jag respekterar åsikterna emot det jag skrivit. Jag ville bara föröska ge en mer klar bild hur jag menade och hur jag tycker samhället ska se ut. Det är mina åsikter.

Så jag tycker man ska föröska tänka över detta. Även jag. Att om vi förösker respektera varandra mer skulle allting bli bättre och folk skulle slippa må dåligt över att bli nedtryckta.

Kommentarer
Postat av: maka

Människor är patetiska & folk borde kunna stå för vad dom säger .

2008-04-11 @ 22:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0